پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که قانون آمریکایی موسوم به "جاستا" تبعات جدی برای منافع مشترک آمریکا و خلیج فارس خواهد داشت.

شعار سال:

به نقل از رویترز، جک لو وزیر خزانه داری آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست وزرای دارایی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، هشدار داد: قانونی که به قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 اجازه می دهد تا از عربستان سعودی شکایت کنند، تبعات جدی برای منافع مشترک آمریکا و خلیج فارس خواهد داشت.

15 نفر از 19 هواپیماربایی که عاملان اصلی حملات 11 سپتامبر بودند، از شهروندان سعودی بودند ولی ریاض هر گونه ارتباط با این حملات را رد کرده است.

قانون جاستا به قربانیان حملات تروریستی اجازه خواهد داد تا از دولت‌های خارجی در دادگاه های فدرال آمریکا شکایت کنند و خواستار جبران خسارت از این دولتها شوند و مسئولیت حملات تروریستی در خاک آمریکا را بر عهده بگیرند.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: قانون جاستا موجب تغییرات گسترده‌ای در قوانین بین المللی در زمینه مصونیت حاکمیتی خواهد شد و در صورت اجرا شدن تبعات جدی را برای منافع مشترک ما در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت اوباما تعهد خود را برای مجازات عاملان اصلی اقدامات جنایتکارانه ثابت کرده ولی روش هایی وجود دارد که بدون ضربه زدن به اصول مهم قوانین بین المللی، این اقدام را انجام داد.

اوباما نیز ضمن مخالفت با این قانون، تاکید کرده است که قانون جاستا به منافع آمریکا ضربه خواهد زد اما کنگره آمریکا وتوی اوباما در این باره را رد کرد.

عربستان تهدید کرده است که در صورت اجرایی شدن این قانون، سرمایه های خود را از آمریکا خارج خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 آبان 95 ، کد مطلب: 1223633 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین