پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
«چاک گراسلی» سناتور ارشد آمریکایی در سخنانی اسرائیل و عربستان سعودی را عاملان اصلی ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در سال ۲۰۰۵ معرفی کرد.

شعار سال: به نقل از روسیا الیوم، یکی از مقامات ارشد آمریکا در سخنانی اسامی کشورهایی که در ترور نخست وزیر اسبق لبنان دست داشتند را افشا کرد.

بر اساس این گزارش «چاک گراسلی» از کهنه کارترین سناتورهای آمریکایی که علاوه بر نمایندگی ایالت آیوا به عنوان رئیس کمیته قضایی کنگره آمریکا نیز فعالیت میکند، درگفتگو با مجله پولتیکو تاکید کرد: برخی اسناد که اخیرا کشف شده نشان میدهد که اسرائیل عامل اصلی اجرای عملیات ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان بوده و این ترور با کمک عربستان سعودی انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اسناد قاطعی وجود دارد که نقش عربستان در برخی دیگر از عملیاتهای تروریستی از جمله ترور رفیق الحریری را به اثبات میرساند. سعودی ها همچنین در تشدید حضور تروریست ها در اروپا و آمریکا نیز نقش دارند.

سناتور چاک گراسلی با اشاره به تلاش‌ها برای توقف اجرای قانون «جاستا» که به خانوادههای قربانیان حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر اجازه شکایت از عربستان سعودی را میدهد، تاکید کرد: با وجود مخالفت دولت آمریکا هرگز با این مسئله موافقت نخواهیم کرد.

گفتنی است پرونده ترور رفیق الحریری در سال ۲۰۰۵ به دستاویزی در سالهای اخیر برای متهم کردن حزب الله لبنان تبدیل شده بود. این در حالی بود که حزب الله لبنان در سالهای نخست وزیری رفیق الحریری از حامیان وی بشمار میرفت و شخص حریری نیز همواره از حزب الله به نیکی یاد میکرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 27 مهر95 ، کد مطلب: 3799600: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین