پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه عربستان گفت که تصویب قانون تعقیب قضایی حامیان تروریسم (جاستا) و از بین رفتن «مصونیت دولتی»، دامنگیر همه کشورها از جمله آمریکا نیز خواهد شد.

شعارسال: و به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، وی افزود: این اقدام مایه نگرانی همه کشورهایی است که به تضعیف « مصونیت دولتی» معترض هستند.

مقام مذکور همچنین به مواضع دولت آمریکا در مخالفت با قانون «جاستا» از جمله باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک و مدیر سازمان اطلاعات مرکزی (سی.آی. ای) این کشور اشاره کرد.

مقام مسئول وزارت خارجه عربستان ادامه داد: کشورهای دیگری نیز با قانون جاستا مخالف هستند و علاوه بر این ده ها کارشناس امنیت ملی در آمریکا، نسبت به تهدیدهای ناشی از این قانون در روابط بین المللی هشدار داده اند.

این مقام در پایان اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که کنگره آمریکا اقدام های لازم برای اجتناب از پیامدهای ناگوار و خطرناک ناشی از تصویب این قانون را اتخاذ کند.

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با 97 رای موافق در مقابل یک رای مخالف به ابطال وتوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با قانون شکایت قربانیان حادثه 11 سپتامبر از عربستان سعودی، رای مثبت داد.

مجلس نمایندگان نیز با اکثریت قاطع ٣٣٨ رای در مقابل 74 رای منفی، تصمیم سنا را تایید کرد و به این ترتیب وتوی رئیس جمهور بی اثر شد. این اولین بار است که کنگره آمریکا اکثریت لازم را برای لغو وتوی باراک اوباما در دست داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9مهر1395، کدخبر: 82250045: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین