پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
پس از درخواست وزارت خارجه عراق از وزارت خارجه عربستان برای جایگزین کردن سفیر دیگری به جای سفیر کنونی، ثامر السبهان گفت که سیاست‌های عربستان در عراق تغییر نخواهد کرد.

شعارسال: به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ثامر السبهان، سفیر عربستان سعودی در عراق عنوان داشت: رابطه عربستان و عراق از افراد تاثیر نخواهد پذیرفت و من فشارها علیه آنها را درک می‌کنم.

السبهان عنوان داشت: سیاست‌های عربستان در عراق شفاف است و تغییر نخواهد کرد. رابطه عربستان با سیاست‌مداران عراقی "دوستانه" است و از افراد تاثیر نخواهد پذیرفت.

وی افزود: من شرایط و فشارهایی که بر بغداد اعمال می‌شود و همچنین تهدیدهایی که علیه آنها صورت می‌گیرد، درک می‌کنم و این مساله‌ای طبیعی از سوی کشوری است که در آن مداخله‌های نظامی از کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.

سفیر سعودی با بیان این که رابطه با سیاست‌مداران عراقی "دوستانه" است، تاکید کرد: آنچه که در مقابل ما صورت می‌گیرد و صحبت‌هایی که با ما می‌شود، کاملا با آن سخنانی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، فرق می‌کند.

به نقل از روسیا الیوم، سفیر سعودی در عراق با بیان اینکه کشورش متعهد است عراق را رها نکند، گفت: عراق ریه عرب‌ها است و اگر من تغییر کنم، عربستانی‌ها تمامی‌شان ثامر السبهان هستند.

وی افزود: ما عراق را رها نخواهیم کرد و عراق کشور عربی باقی خواهد ماند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7شهریور1395، کدخبر: 95060104688: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین