پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
آمریکا همزمان با روابط پر تنش اخیر خود با ریاض، از کویت برای انجام مذاکرات برای روابط راهبردی در سطح عالی دعوت کرد.

شعارسال: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «شیخ صباح الخالد» همتای کویتی خود بر روابط راهبردی آمریکا و منافع کشورش در کویت تاکید کرده و از شیخ صباح الخالد برای سفر به واشنگتن در اواخر ماه جاری میلادی و شرکت در نشست کمیته عالی همکاری های راهبردی دو کشور دعوت کرد.

آمریکا که بیش از 15 هزار نیروی نظامی در کویت مستقر کرده است، همزمان با تصویب قانون جاستا از سوی کنگره و سنا و رویارویی با ریاض، گسترش مناسبات با دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را در دستور کار خود قرار داده است و نمی خواهد روابط گرم با کویت و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس را به روابط با ریاض گره بزند.

آمریکا همچنین به کویت وعده داده است تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما قرارداد ارسال جنگنده های نظامی خریداری شده از سوی کویت را اجرا کند تا منافع واشنگتن در کویت حفظ شود.

همزمان کویت نیز قصد ندارد تابع ریاض باشد و منافع ملی خود را در تقویت روابط با آمریکا می بیند. کویت در همین راستا تاکنون میلیون ها دلار به کمپین هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک کرده و وزیر امورخارجه کویت نیز آمادگی کشورش را برای گسترش راهبردی مناسبات با آمریکا اعلام کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23مهر1395، کدخبر: 82266298: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین