پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
عربستان از برگزاری رزمایش مشترک دریایی با آمریکا و با هدف مقابله با دشمن فرضی و حفاظت و کنترل دریایی خبر داده است.

شعارسال: رزمایش مشترک دریایی عربستان سعودی و آمریکا به نام «اتحاد دریایی-17» از روز سه‌شنبه در بخشی از آب‌های خلیج فارس آغاز شد.

به نوشته روزنامه «ریاض دیلی» این رزمایش که با شرکت نیروی دریایی سلطنتی عربستان و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اجرا می‌‌شود، شامل مبارزه با شکل‌گیری یگان‌های دریایی، برخورد با نیروهای دشمن، حفاظت از سکوهای دریایی، نظارت دریایی و کنترل است.

سرلشگر «عبدالله بن سلطان السلطان» فرمانده نیروی دریایی عربستان نیز از حمایت مقام‌های ارشد این کشور چون جانشین ولیعهد و وزیردفاع از اجرای این رزمایش خبر داده است.

فرمانده نیروی دریایی عربستان انجام این رزمایش را برای نیروی دریایی کشورش مهم بر شمرد و افزود که هدف از آن تبادل تجربیات نظامی و دستیابی به مهارت‌های رزمی با مشارکت نیروها برای پیشبرد الزامات اقدام نظامی مشترک وبه دلیل نقش فعال آن در بالا بردن سطح بهره‌وری نظامی و بهبود آمادگی رزمی است.

این رسانه از این رزمایش به عنوان ادامه رزمایش مشترک قبلی بین نیروی دریایی عربستان و کشوورهای دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 14اردیبهشت1396، کدخبر: 536938: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین