پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
نماینده آمریکا در شورای امنیت از این شورا خواست که نام جنبش مقاومت اسلامی حماس را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کرده و تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ کند.

شعارسال: به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، "نیکی هالی" در جریان نشست شورای امنیت در روز سه‌شنبه و به منظور بررسی تحولات منطقه خاورمیانه تصریح کرد که «ما باید با صدور قطعنامه ها و بیانیه هایی جنبش حماس را محکوم کنیم و آنرا مسئول شلیک موشک از غزه و نیز ساخت تونل های زیرزمینی معرفی کنیم. »

هالی تصریح کرد که «ما باید با صدور قطعنامه ای مناسب، حماس را یک سازمان تروریستی معرفی کنیم و تبعات منفی حمایت های برخی طرف ها از این سازمان را مشخص کنیم. »

آمریکا، اتحادیه اروپا، اسرائیل، کانادا و ژاپن جنبش حماس را "سازمان تروریستی" می دانند و اردن هم حضور رهبران این جنبش در خاک خود را ممنوع کرده است. انگلیس و استرالیا هم گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس را "سازمان تروریستی" می دانند.

گفتنی است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در جریان مشارکت خود در اجلاس سران عربی ـ اسلامی در ریاض ـ پایتخت عربستان ـ که در تاریخ ۲۰/۵/۲۰۱۷ برگزار شد، جنبش حماس، داعش، حزب الله و القاعده را اشکال مختلف تروریسم معرفی کرد و خواستار حمایت جامعه بین المللی از این موضع خود شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 31خرداد1396، کدخبر: 740332: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین