پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواست جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کند.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ دنی دانون، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان این ادعا را مطرح کرد که حماس اقدام به ساخت تونل از زیر دو مدرسه وابسته به سازمان ملل کرده است.

وی ادامه داد: من از شورای امنیت اکیداً می‌خواهم که حماس و سوءاستفاده این گروه از زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم و این گروه را به عنوان سازمانی تروریستی شناسایی کند.

این مقام صهیونیستی در ادامه این نامه آورده است: بسیار مهم است که شورای امنیت اطمینان حاصل کند که سازمان‌ها و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل رویکرد بی‌طرف خود را حفظ کنند.

دانون در ادامه ادعاهای خود در خصوص حفر تونل در زیر مدارس، عنوان داشت که این مسأله باعث نگرانی جدی است که حماس از اماکن وابسته به سازمان ملل برای اهداف خود استفاده کند.

این در حالی است که جنبش حماس حفر هر گونه تونل زیرزمینی توسط این جنبش و دیگر گروه‌های مقاومت زیر دو مدرسه سازمان ملل در نوار غزه را تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تکذیبیه بعد از آن از سوی حماس اعلام شد که یک سخنگوی سازمان ملل مدعی کشف تونل‌هایی در زیر دو مدرسه متعلق به این سازمان در نوار غزه شد و حماس را متهم به ساخت این تونل‌ها کرد.

کریستوفر گونس، سخنگوی آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) پیشتر ادعا کرد، این آژانس "بخشی از تونلی را که زیر دو مدرسه متعلق به سازمان ملل در اردوگاه مغازی ایجاد شده در جریان یک سری فعالیت‌های ساخت و ساز کشف کرده است".

جنبش حماس این بیانیه آنروا را شدیدا محکوم کرده و اعلام کرد: اسرائیل از این بیانیه برای توجیه جنایاتش استفاده خواهد کرد. حماس این مساله را نزد همه گروه‌ها و نیروهای مقاومت مطرح کرده و آنها صراحتا گفته‌اند که هیچ گونه فعالیت مرتبط با مقاومت در محل ذکر شده وجود ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 21خرداد1396، کدخبر: 702518: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین