پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
سد تاریخی عباس آباد بهشهر به دلیل بی توجهی مسئولان امر در معرض تخریب قرار گرفته در صورت تحقق این حادثه، فاجعه زیست محیطی در انتظار مردمان ساکن خواهد بود.

شعار سال:در مملکتی زندکی می‌کنیم که تا یه حادثه قابل حدس، تبدیل به فاجعه نشود کسی توجهی به آن نمی‌کند و عموما بعد از هر فاجعه‌ای در این مملکت هیج مسئولی جابجا نمی‌شود و کسی از مردم عذرخواهی نمی‌کند.

یکی از این مواردی که به زودی تبدیل به فاجعه ملی خواهد شد موضوع ریزش سد عباس آباد بهشهر است.

بعد از اصرارها و نامه‌ها و درخواست‌های بسیار دوستداران میراث فرهنگی، مسئولان موافقت کردند که تردد اتوبوس، کامیون و ماشین‌های سنکین ممنوع شود ولی هنوز خودروهای سبک تر از روی دیواره سد تردد می‌کنند و کسی جلوی این کار خلاف قانون و خلاف عرف تاریخی نبوده است.

در صورت ریزش دیواره سد، میلیاردها لیتر آب ذخیره شده در این بستر عمیق، از مسیر رودخانه و جنگل به سوی بهشهر سرازیر و به دلیل شیب بسیار تند منطقه، تمام درختان رو از بیخ در آورده و روستاهای مسیر نابود می‌شود.

این حجم بالای آب، جاده سراسری و سیستم راه‌های منطقه رو کاملا از بین برده و راه آسفالته و راه آهن و جاده‌های مواصلاتی به شهر و مزارع کشاورزی و زمین‌های منطقه تا دریا را از بین خواهد برد.


از بین رفتن کاخ‌ها و سد و آثار تاریخی کشف نشده، بعد از این فروریزی قطعی خواهد بود. بناهایی که از زمان شاه عباس اول تاکنون به دلیل استفاده از ساروج و مصالح خاص حدود پنج قرن مقاومت کردند، به دلیل بی تدبیری و بی مسئولیتی متولیان امر،دستخوش نابودی خواهد شد.

بهشهری که با تاج درخشانی نظیر عباس آباد مورد توجه میلیون‌ها توریست ایرانی و خارجی در سال بوده و است، آیا بعد از این فاجعه انسانی و تاریخی، دوباره احیا خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 31 خرداد 96، کد مطلب: 1439668:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین