پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم پیگیری و حل مشکلات ساکنان نقاط محروم خصوصا محله‌ های فقیرنشین و فاقد امکانات در شیراز، تنها راه حل مشکل این نقاط را هم ‌افزایی تمام اداره‌ها دانست.

شعار سال: به نقل از نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات محله ‌های محروم و فقیر نشین و حاشیه‌ ای شیراز، گفت: مردم سرمایه اصلی این نظام هستند و رهبر معظم انقلاب هم بارها این معنا را متذکر شده‌اند که باید به اقشار ضعیف توجه کرد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به دیدارهایی که طی روزهای گذشته از ماه مبارک رمضان با مردم نقاط حاشیه‌ای و محروم شیراز داشته و بازدیدهای انجام شده از این مناطق، تذکر داد: در بعضی مناطق محروم به این رسیدم که در مجموعه برخوردها و حاصل تمام برنامه‌ریزی‌ها، ایجاد شهروند درجه یک و درجه 2 بوده است.

وی وجود مشکل در همه بخش‌های بهداشت، امنیت، آموزش و پرورش، رفاه، آب و فاضلاب و ... در محله‌های یاد شده را متذکر شد و گفت: نه اینکه مسئولان دنبال چنین امری بوده‌اند، ماحصل برنامه‌ریزی‌ها این شده است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه وجود مکان ‌هایی محروم در قلب شهر شیراز بر مشکلات این کلان شهر افزوده است،‌ محله سنگ سیاه را مثال زد و گفت: سنگ سیاه محله‌ای با صدها اثر میراثی است، یعنی آنجا آثار میراثی گسترده وجود دارد امّا می‌بینیم محل پخش موادمخدر و دیگر مشکلات شده و راه حل این مشکلات هم‌افزایی بین مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: مسئولین محترم استان و شهرستان، امکاناتی دارند، اما هرکدام اگر به تنهایی بخواهند وارد ماجرا شوند، نمی‌توانند کاری انجام دهند حال آنکه هم‌افزایی امکان رفع مشکلات را فراهم خواهد کرد.

وی تأکید کرد: برای شیراز ننگ است که هر گوشه‌ای را باز می‌کنیم سر و کله معتاد پیدا می‌شود؛ معتاد خرده فروش هم هست، یعنی نه تنها خودش اعتیاد دارد بلکه در کمک به اعتیاد دیگران هم کار انجام می‌دهد؛ نمی‌خواهم بگویم معتاد مجرم است، امّا می‌گویم معتاد بیمار است، این بیمار نباید جایی باشد که بیماری را به دیگران منتقل کند.

آیت‌الله ایمانی وجود مشکلاتی در زمینه آب، فاضلاب، مسائل آموزشی و ... در تمام نقاطی که بازدید داشته، وجود دارد، گفت: این مشکلات در مناطق جنوب شرق شیراز که جمعیت زیاد است دیده می‌شود.

وی گفت: به خاطر بالا بودن سطح آب زیرزمینی، در بعضی مناطق مشکل بیماری سالک داریم؛ در بعضی از این مناطق خانه‌های میراثی یا دیوار ندارد یا خراب و مرکز اجتماع معتادان شده است و در بعضی از این مناطق، سازمان‌ یافته، گروهِ خرید و فروش مواد مخدر اسکان پیدا کرده‌اند؛ یعنی در یک منطقه کوچه فلان، سازمان یافته دارند کار می‌کنند .

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تاکید بر لزوم برخوردهای جدی با اراذل و اوباش حاضر در برخی مناطق شیراز، به گلایه‌های مردم از اقدامات برخی اراذل در محله‌هایی از این کلانشهر اشاره و تاکید کرد: مردم انتظار و امید دارند که نظام جمهوری اسلامی کمکشان کند؛ این مردم شهروند استان فارس و شیراز هستند و ما در مقابل آنان مسئول هستیم؛ وظیفه من اعلام و اخطار است؛ اکنون هم به‌عنوان اخطار می‌گویم، همه چیز روی کاغذ امن و امان و شهر گل و بلبل است و هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما مشکلاتی در میان مردم هست.

آیت‌الله ایمانی به معضل ساماندهی خانه‌ های میراثی اشاره و اضافه کرد: برای این کار راه حلی را دو سال گذشته در خطبه نماز جمعه ارائه کردم و آن اینکه فضایی را مشخص کرده و آن را آماده و بهسازی کرده و تبدیل به مرکز توریسم، رفت و آمد و میراث فرهنگی کنیم، بافت دست نخورد، خانه‌­ها دست نخورد، گذرها دست نخورد. این مرمت شود و بماند که همه بیایند و ببینند، حرف من این است در این خانه قدیمی دارد معتاد تربیت می‌شود .

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید جهادی کار کنیم و دنبال کار بدویم، گفت: صحبت‌های آقای استاندار ما را امیدوار کرد اما من از برخورد اداری مسئولین ادارات مأیوس شدم، چون همه بر اساس اینکه ما این کارها را کردیم، طلبکار هم هستند، هیچ بدهی هم ندارند و مردم هستند که بدهکارند! امیدوارم در قبال مسئولیتی که عهده‌دار هستیم، شب اول قبر و روز قیامت هم جوابی برای خداوند داشته باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 تیر 1396، کد خبر: 96040100060، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
خدا رو شکر شیراز شهر امن و پر نعمتی هست.من سالها در این شهر رفت و آمد کردم و هیچ وقت هیچ مشکلی نداشتم به خواست خدا. در هر جایی مشکلاتی ممکن هست در برخی مناطق وجود داشته باشه که البته هیچ وقت مسئولین کاری انجام نمیدن. یعنی کسی که بخواد کار مثبتی انجام بده دنبال پست و مقام نمیره.خود مردم هستن که باید انفاق کنن و از چیزهایی که در زندگی خودشون زیاد هست به دیگران ببخشند تا همه زندگی بهتری داشته باشند. خداوند می فرماید از بهترین چیزی که اندوختید انفاق کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین