پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
دور پنجم نشست آستانه برای حل بحران سوریه از امروز (سه‌شنبه) آغاز شد و قرار است در این دور، موضوع ترسیم مناطق کاهش تنش و ایجاد ابزارهای نظارتی برای حل بحران حوزه خلیج فارس که بازتاب آن بر مواضع مخالفان سوری مشهود است، بررسی شوند.
شعارسال: قرار است در آغاز نشست آستانه هیات‌های سوریه و روسیه دیداری دوجانبه با یکدیگر برگزار کنند.

روزنامه رای‌الیوم در این‌باره گزارش کرد: «منابع سوری حاضر در آستانه اعلام کردند هیات دولت سوریه روز دوشنبه خود را به آستانه، پایتخت قزاقستان رساند و این در حالی است که به‌دنبال بحران در حوزه خلیج فارس، تشویش و ناآرامی در میان مخالفان سوری پدید آمده، چرا که تاکنون همه شخصیت‌های مخالف سوری که حامی قطر هستند، از میز مذاکره مخالفان کنار گذاشته شده‌اند.»

روز گذشته (دوشنبه) سروان سعید نقرش، رئیس دفتر سیاسی و روابط خارجه گروه شهداءالاسلام (وابسته به مخالفان سوری) گفت محمد علوش و اسامه ابو زید از شرکت در دور پنجم نشست آستانه برای حل بحران سوریه پوزش خواستند و در این میان منابع سوریه به رای‌الیوم خبر دادند که هیاتی از مخالفان سوری در عمل وارد آستانه شده‌اند که اعضای آن ناشناس هستند و ریاست هیات مشخص نیست.

ابراهیم کالن، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه پیشتر گفته بود در حال کار بر روی مکانیسمی برای حضور نیروهای ترک در مناطق تحت کنترل حکومت سوریه و مخالفان سوری است. وی تاکید کرده بود مکانیسم کنونی شامل حضور نیروهای روسیه و ترکیه در منطقه ادلب و همچنین روسیه و ایران در اطراف دمشق و اردن و آمریکا در درعا است.

وی فاش کرد روسیه پیشنهاد اعزام نیروهای محدودی را از قرقیزستان و قزاقستان به سوریه مطرح کرده است و این نیروها می‌توانند در ماموریت‌های محوله مشارکت داشته باشند.

خیرت عبدالرحمانوف، وزیر امور خارجه قزاقستان روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرده بود هیاتی از نظام سوریه و مخالفان مسلح سوری در مذاکرات آستانه که 4 و 5 جولای (13 و 14 تیر) برگزار می‌شود حضور خواهند داشت.

وزارت امور خارجه قزاقستان پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود حاضران در نشست آستانه، در این دور بر روی موضوعاتی همچون توافق بر سر مرزها و نقشه‌های مناطق کاهش تنش در سوریه و اسنادی که شکل‌دهنده فعالیت نیروهای ناظر بر کاهش خشونت‌ها و بندهای توافق شده در مرکز هماهنگی است کار خواهند کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396 ، کدخبر: 232834، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین