پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: شاهد افزایش چشمگیر شمار نامزدهای انتخاباتی مجلس در این دوره هستیم به طوری که تا ساعت 21 و 20 دقیقه روز جمعه،اسامی 610 نفر برای شرکت در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه نهایی و ثبت شده است.

شعار سال: سعید شبستری خیابانی جمعه شب با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان تا ساعت 24 در تهران ادامه دارد، افزود: ممکن است برخی از نامزدهای این حوزه در تهران ثبت نام کنند. وی به افزایش حدود دو برابری تعداد داوطلبان ثبت نام شده این دوره در مقایسه با دور قبلی اشاره کرد و گفت: 62 نفر از این تعداد زن و بقیه مرد هستند.

به گفته وی 26 نفر از افراد ثبت نام شده دارای مدرک حوزوی و 107 نفر دارای مدرک دکترا هستند.
فرماندار تبریز نیز تعداد داوطلبان ثبت نام شده تا ساعت 10 در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را در روز جاری 80 نفر اعلام کرد و گفت: شمار نامزدهای ثبت نام شده در این حوزه در مجموع 283 نفر است که از این تعداد 38 نفر زن و 245 نفر مرد هستند.

وی نیز از افزایش حدود دو برابری شمار داوطلبان ثبت نام شده این حوزه در مقایسه با دور قبل خبر داد و افزود: این حوزه انتخابیه دارای شش کرسی در مجلس شورای اسلامی است. به گزارش ایرنا ،به نقل از منابع آگاه از میان نمایندگان فعلی ' رضا رحمانی' نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ' و ' عباس فلاح' نماینده مردم اهر و هریس نسبت برای ثبت نام به حوزه های ثبت نام آذربایجان شرقی اقدام نکرده اند این در حالی است که ثبت نام در تهران تا ساعت 24 امشب ادامه داشت.

فرآیند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه در 13 حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شامل 'تبریز، آذرشهر و اسکو'، 'مرند و جلفا'، 'سراب'، 'بستان آباد'، 'کلیبر، خداآفرین و هوراند'، 'ورزقان'، 'هشترود و چاراویماق'، 'شبستر'، 'میانه'، 'اهر و هریس'، 'ملکان'، 'مراغه و عجب شیر' و 'بناب' آغاز شده است.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود؛ آذربایجان شرقی با افزون بر 3 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت 19 نماینده در خانه ملت دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار4 دی 1394، کد مطلب: 81894094 (5069951): www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین