پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
ارسلان فتحی پور گفت: علاوه بر دامداری تولید صنایع دستی توسط جامعه عشایری بخصوص تولید ورنی یکی از شغل های اساسی دختران و زنان سخت کوش عشایر است و بر همین اساس سازمان های امور عشایری و صنعت، معدن و تجارت باید با ارائه تسهیلات بانکی کم بهره، آموزش های تخصصی و بازاریابی مناسب حمایت لازم از تولید عشایری را در اولویت امور قرار دهند.

شعارسال:وی بااشاره به اینکه منطقه کلیبر، خداآفرین، هوراند و آبش احمد از مناطق مهم عشایر نشین استان بشمار می رود، افزود: از مسئولان دست اندرکار این حوزه خواستاریم در تأمین امکانات خدماتی و بهداشتی و درمانی و زیرساخت های ارتباطی، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد صنایع تبدیلی گوشت و لبنی را برای افزایش درآمد عشایر و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات آنها مهم ارزیابی و تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی با حمایت دولت طرح های ویژه ای را برای اجرا در منطقه آزاد خداآفرین در حوزه صنایع تبدیلی تدارک دیده اند که امیدواریم با بهره برداری از آنها شاهد بهبود وضع معیشتی مردم این منطقه بویژه عشایر باشیم.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به زیرساخت های عشایری و امور مربوط به ارتقاء معیشت این قشر زحمت کش تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه عشایر خدوم و زحمتکش تنها دو درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند اما تلاش شبانه روزی و همت بلندشان در خدمت به نظام و انقلاب باعث شده که این عشایر همیشه بیدار و در صحنه بیش از ۲۰ درصد پروتئین و گوشت قرمز آذربایجان شرقی را تولید کنند.

فتحی پور در پایان خاطر نشان شد: این امر نشان از توانمندی قشر زحمتکش عشایر و تأثیرگذاری آنها در خودکفایی در عرصه دامداری است که همیشه و در طول تاریخ، در استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور تأثیرگذار بوده اند و حضور شیر مردان و جوانان عشایر در دوران دفاع مقدس نشان از وفاداری آن به نظام و انقلاب است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ارسلان فتحی پور،تاریخ انتشار:ــ کدمطلب:ــ

www.fathipor.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
کلا برای صنایع دستی اصلا اهمیت قائل نمیشن صنایع دستی اصلا حمایت نمیشه این همه زحمت حیفه هدر بره مسئولان باید از صنایع دستی عشایر وحمایت کنن بازار های صنایع دستی راه اندازه کنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین