پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز پس از تهران، دومین شهر برج‌ساز ایران است.

شعارسال : علی طوماری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی پس از تهران بیشترین عضو مهندسی را به لحاظ تعداد (28 هزار نفر در هفت رشته عمران نقشه‌برداری، ترافیک، معماری، برقع مکانیک و شهرسازی) دارد.

وی افزود: وجود مراکز علمی، فنی، دانشگاهی و نیروی انسانی متخصصی کاردان که همه در حوزه نظام مهندسی استان نیز عضویت دارند موجب رونق صنعت ساختمان‌سازی در استان شده است.
رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تبریز پس از تهران دومین شهر برج ساز و بلند مرتبه‌ساز کشور بوده و دهها هزار نفر در استان در این رشته مشغول به کار هستند و این در حالی است که نظارت مهندسان عضو این سازمان موجبات استحکام بناها و استانداردسازی و کمتر شدن خطرات احتمالی زلزله را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر دارای 28 هزار نفر عضو در سطح استان و دارای سه شعبه در تبریز و 14 دفتر نمایندگی در شهرستان‌ها است.

طوماری اظهار امیدواری کرد به زودی دو دفتر نمایندگی در شهرستا‌ن‌های کلیبر، ورزقان ایجاد شود.
وی تقویت و توسعه فرهنگی و معماری اسلامی، نظم دادن به امور مربوط به مشاغل و حرفه‌‌های فنی و

مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در سطح کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ها در این بخش از جمله اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان است.

طوماری، تهیه و تنظیم مبانی قیمت‌گذاری و خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت و بهره‌برداری مناسب و آسایش و صرفه اقتصادی برای حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و ابنیه را از اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان دانست.

وی با اشاره به اینکه در منطقه زلزله‌خیز و با خطر بیشتر قرار داریم، افزود: در راستای افزایش کیفیت ساخت و سازها دراستان انجام آزمایش‌های خاک، جوش و بتن برای تمامی پرونده‌های متشکله در این سازمان اجباری است.

رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی از احداث باغ پارک مهندسی در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع خبر داد و اظهار داشت: ساختمان مرکزی این سازمان در چای کنار با زیربنایی 18 هزار متر مربع در 13 طبقه و سه طبقه پارکینگ و سالن آمفی تئاتر 700 نفر در حال ساخت است که تا به امروز برای آن 10 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل به 20 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری یک هزار و 458 مورد پرونده ساخت و ساز با متراژ یک میلیون و 345 متر مربع در این سازمان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته حدود دو سوم کاهش داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی اهراب نیوز ، تاریخ انتشار دوشنبه 14 دی 1394 ، کد مطلب :22204 : www.ahrabnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین