پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مديرکل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي سرانه فضاي سبز استان را پايين دانست و گفت: علي‌رغم احداث فضاهاي سبز جديد، سرانه فضاي سبز در شهر تبريز پايين است.

شعارسال : حمید قاسمي در مجمع عمومي شوراي اسلامي آذربايجان شرقي، اظهار داشت: توسعه پايدار و مداوم، اولويت اصلي ما است چرا که اگر در گذشته، توسعه پايدار و اصولي صورت مي‌گرفت امروز شاهد برخي از مشکلات زيست محيطي مثل خشک شدن درياچه اروميه نبوديم.

وي با اشاره به اينکه در طول دو سال گذشته کارهاي خوبي در زمينه محيط زيست صورت گرفته است گفت: در سال 94 وضعيت آلودگي هواي شهر تبريز بهتر شده است و از 72 روز هواي ناسالم در سال 92 به کمتر از 40 روز در سال 94 رسيده است.

قاسمي با بيان اينکه شهر تبريز بعد از تهران دومين کلانشهر کشور است که از بنزين يور 4 استفاده کرد، افزود: يک ماه قبل از مصوبه هيئت وزيران، بنزين يورو 4 در جايگاه‌هاي سوخت استان عرضه مي‌شد.

مديرکل حفاظت از محيط زيست استان ادامه داد: در بحث دفع پسماندهاي شهري هم تصميم گرفته‌ايم که شهرداران و نهادهاي خاطي را به تخلفات استانداري گزارش دهيم.

وي با بيان اينکه بعد از ابلاغ سياست‌هاي کلي مقام معظم رهبري در مورد محيط زيست، کميسيون‌هاي تخصصي و ويژه اي فعال شده است و گسترش اقتصاد سبز با استفاده از انرژي‌هاي سازگار با محيط زيست در آن کميسيون دنبال مي‌شود.

قاسمي وضعيت حمل و نقل درون شهري تبريز را نامناسب و نامطلوب دانست و تصريح کرد: ناوگان حمل و نقل درون شهري فرسوده است و حجم زيادي از آلاينده‌ها را به محيط زيست وارد مي‌کند، ضمن اينکه سالانه تعداد محدودي اتوبوس‌ و تاکسي‌ درون شهري جديد وارد ناوگان حمل و نقل درون شهري مي‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از نصر نیوز ، تاریخ انتشار پنجشنبه 15 بهمن 1394 ، کد مطلب : 45582 : www. nasrnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین