پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
اسکان دائم زلزله زدگان اهر، هریس و ورزقان با گذشت نزدیک به دو سال از این حادثه ناگوار هنوز هم تمام نشده است.

شعار سال: بسیج سازندگی تاکنون با اولویت دادن به محرومیت زدایی در کشور و ارائه خدمت به مردم فعالیت هایی از قبیل غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ، احداث مسجد ، مدرسه ، غسالخانه و دیگر اقدامات عمرانی در مناطق محروم به انجام رساند.

در این بین برگزاری اردوهای جهادی و هجرت در کشور از دیگر اقدامات پسندیده بسیج سازندگی است که جوانان و نوجوانان در قالب این اردوها توانسته اند اقدامات زیادی در تمامی حوزه های عمرانی ، فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی انجام دهند.

جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت آذربایجان شرقی در سالجاری ، ظهر یکشنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی ، فرمانده سپاه عاشوراء،مدیران کل دستگاه های اجرایی و دولتی ، فرماندار شهرستان تبریز و مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس قرارگاه بازسازی کوثر برگزار شد.

حفظ اقتدار ملی کشور در گرو خدمت به مردم است

فرمانده سپاه عاشوراء در این نشست گفت:حفظ اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه ها منوط به خدمت هر چه بیشتر به مردم است.

سردار غلام عسگر کریمیان با بیان اینکه هدف دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بحران هویت در بین جوانان و بحران مشروعیت و مقبولیت نسبت به نظام است، گفت: امام خامنه ای بارها در بیانات خود بر خودباوری و تولید درون زا با یک حرکت ملی و جهادی تاکید کرده اند.

وی در همین راستا اظهار داشت: اردوهای جهادی به عنوان گامی مهم در جهت سازندگی هرچه بیشتر کشور و تلاش برای محرومیت زدایی و فقر از ایران اسلامی است.

کریمیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سپاه، مولود انقلاب اسلامی بوده و وظیفه اصلی آن حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت:ما وظیفه داریم که در هر عرصه که نیاز باشد ورود پیدا کرده و با کارهای خود ، پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم تر کنیم.

فرمانده سپاه عاشوراء همچنین افزود:اگر می خواهیم که اقتدار ملی کشور ارتقاء پیدا کند باید به مردم به ویژه مردم مناطق محروم خدمت کنیم تا مردم هم در مواقع حساس از انقلاب اسلامی و آرمان های آن دفاع کنند.

وی با بیان مجدد این مطلب که خدمت به مردم و فقر زدایی در کشور، تقویت پایه های ملی را در پی خواهد داشت گفت: نیاز سنجی و شناسایی مناطق اولویت دار محروم از مهم ترین اولویت ها و اهداف سپاه عاشوراء در آذربایجان شرقی است.

بسیج سازندگی آذربایجان شرقی پیشتاز در اجرامین فرامین رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در اجرای فرامین رهبری، پیشتاز بوده است و گفت: بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال 92 تا کنون اقدامات با ارزشی را در راستای عملیاتی کردن فرامین امام خامنه ای (مدظله) در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

سید صفر قائمی با بیان اینکه مهم ترین هدف بسیج سازندگی در شرایط کنونی، مردمی کردن اقتصاد و ایجاد بنگاه های کوچک و زود بازده اقتصادی است، گفت: از مهم ترین اقدامات بسیج سازندگی استان همسو با بسیج سازندگی کشور می توان به ایجاد کارگاه های قالیبافی، پرورش شتر مرغ، احداث استخرهای پرورش ماهی و کشت زعفران اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی استان در سال 92 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در حدود 260 میلیارد ریال از محل اعتبارات مردمی و بودجه بسیج صرف احداث پروژه های عمرانی کرده ایم.

قائمی با بیان اینکه در سال 92 ، 89 اردوی جهادی در استان برگزار شد و بیش از 5 هزار و 790 در این اردوها مشارکت داشتند اظهار داشت: علاوه بر این آمار، در حدود ده هزار و 820 نفر هم از دانش آموزان در اردوهای جهادی یک روزه شرکت کرده اند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال 92 ، 76 پروژه عمرانی توسط سازمان بسیج سازندگی اجراء شد که تعداد 57 عدد از این پروژه ها توسط قرارگاه کوثر ، حمایت مالی شده اند.

مسئولان آذربایجان شرقی گزارش جامعی از فقر و محرومیت ارائه دهند

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس قرارگاه بازسازی کوثر گفت: مسئولان آذربایجان شرقی در کوتاه ترین زمان ممکن ، گزارش جامعی از فقر و محرومیت زدایی در استان به قرارگاه کوثر ارائه دهند تا این قرارگاه بیش از پیش و متناسب با منابع مالی خود در راستای فقر زدایی در مناطق محروم آذربایجان شرقی گام بردارد.

سردار حزنی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسئولیت محرومیت زدایی به عهده دولت است و ما هم به دولت در راستای محرومیت زدایی هرچه بیشتر کمک خواهیم کرد تا بیش از پیش، کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرده و پیوند مردم با نظام را مستحکم تر کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر مسئولان آذربایجان شرقی در اسرع وقت ، گزارش جامعی از فقر و محرومیت زدایی در این استان را به ما ارائه دهند ما هم متناسب با امکانات خود و اولویت سنجی در مناطق محروم از طرح های عمرانی این استان نیز حمایت خواهیم کرد.

خدمت به مردم مهم ترین دغدغه دولت تدبیر و امید است

استاندار آذربایجان شرقی هم مهم ترین دغدغه دولت تدبیر و امید را خدمت بی منت به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: صدر خدمت به مردم ، خدمت به محرومین است که این اردوهای جهادی و طرح هایی همانند طرح هجرت نقش مهمی در کاهش ققر و محرومیت در کشور ایفاء می کند.

اسماعیل جبارزاده افزود: علی رغم اینکه استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز را همیشه با عناوینی همچون اولین ها، پیشرفته و صنعتی می شناسیم ولی متاسفانه در تعدادی از روستاها و مناطق دور افتاده فقر و محرومیت شدیدی مشاهده می شود.

وی اولین قدم در راستای محرومیت زدایی از کشور را شناسایی و معرفی صحیح محرومیت ها عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان استان آذربایجان شرقی ، حداکثر تا دو هفته لیست جامعی از محرومیت های موجود در استان را تهیه و به استانداری اعلام کنند تا ما هم با شناسایی اولویت ها، این مهم را برای جذب حمایت های قرارگاه کوثر به آنان اعلام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم وجود مکان مناسب برای نگه داری و درمان معتادان در استان گفت: افزایش آمار معتادان در استان به یکی از نگرانی های اساسی ما تبدیل شده است و شایسته است که قرارگاه کوثر و دیگر بخش های حمایتی، برای ایجاد مکانی 5 هزار نفری مخصوص نگه داری و مداوای معتادان گام بردارند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از کاهش 40 درصدی بودجه عمرانی استان در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی به خصوص دولتی و نیمه دولتی باید متناسب با بودجه عمرانی خود از چنین طرح هایی حمایت کنند تا بیش از پیش شاهد ریشه کن شدن فقر و محرومیت در کشور باشیم.

احداث خانه های زلزله زدگان هنوز هم تمام نشده است

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسکان دائم زلزله زدگان اهر، هریس و ورزقان با گذشت نزدیک به دو سال از این حادثه ناگوار هنوز هم تمام نشده است و در زمستان سال گذشته عده ای از هموطنان ما در اهر ، هریس و ورزقان در کانکس ها زندگی در دمای زیر 15 درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی با تاکید بر لزوم اتمام هرچه سریعتر احداث منازل مسکونی برای زلزله زدگان گفت: مسئولان مربوطه تلاش کنند که تا آخر تابستان سال جاری ، تمامی خانه هایی را که در گذشته قول احداث داده شده بود ولی متاسفانه احداث نشده است احداث کرده و به مردم زلزله زده شهرستان های اهر ، هریس و ورزقان تحویل دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:18 خرداد 1393،کد مطلب: 2307151

www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
بعد این همه سال واین همه وعده ووعیدی که داده شده واقعا این حق مردم نیس که اینطوری برخورد بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین