پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
اردوهای هجرت یکی از طرح‌های موفق و پرطرفدار بسیج سازندگی است که با مشارکت دادن دانش‌آموزان علاقمند آنها را برای ساختن آینده‌ای بهتر آماده می‌کند.

شعار سال: سازمان بسیج سازندگی به‌منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشوربه‌دستورمقام معظم رهبری ایجاد شده است، نهادی که از زمان آغاز تا کنون منشأ اقدامات سازنده بسیاری شده است به‌طوری که می‌توان گفت تأثیر آن در کشور و برای سازندگی بسیار مهم و غیر قابل انکار است.


بسیج سازندگی از جمله نهادهای موفقی است که مورد استقبال جوانان بسیاری نیز قرار گرفته و همه‌ساله جوانان ایرانی با شرکت در طرح‌های مختلف آن به آبادانی و سازندگی کشور و شهرها و روستاهای آن کمک می‌کنند.

یکی از آخرین نمونه‌های مشارکت جوانان در طرح‌های بسیج سازندگی مشارکت در تعمیر و پاکسازی شهرها و روستاهای سیل‌زده بود که همچنان ادامه دارد.

یکی دیگر از طرح‌های پرطرفدار بسیج سازندگی اردوهای هجرت است که مختص دانش‌آموزان بوده و در تابستان و غالباً برای تعمیر و بازسازی مدارس اجرا می‌شود. فعالیت‌های طرح هجرت در حوزه فضاهای آموزشی بوده که از جمله آنها می‌توان به مرمت و زیباسازی، نقاشی و رنگ‌آمیزی محیط داخلی و بیرونی مدارس، تعمیر و بازسازی اموال و امکانات آموزشی آسیب‌دیده، جوشکاری، برق‌کشی و دیگر فعالیت‌های عمرانی و سازندگی اشاره کرد.

برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی و آموزشی در روند اجرای طرح اردوهای هجرت برگزار می‌شود. یکی از اهداف مهم این طرح نیز تقویت روحیه برادری و نوع‌دوستی میان دانش‌آموزان است. آشنایی و خو گرفتن بیشتر با کارهای دسته‌جمعی، مهارت‌آموزی، تجربه‌آموزی، کار جهادی و بسیاری آموزه‌های دیگر از محاسن این طرح است.

استان اصفهان نیز یکی از استان‌های بسیار فعال در طرح‌های بسیج سازندگی است، نوجوانان و جوانان زیادی همه‌ساله داوطلب شرکت در این طرح‌ها از جمله اردوهای جهادی و هجرت هستند تا کنار هم به آبادانی شهر و کشور خود کمک کنند. مشارکت در این طرح‌ها مورد علاقه جوانان اصفهانی است و آنها با شرکت در طرح‌های بسیج سازندگی تجربه‌های بیشتری برای آینده خود می‌آموزند.

شرکت سه هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای طرح هجرت

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به علاقه دانش‌آموزان اصفهانی به شرکت در اردوهای هجرت گفت: در این اردوها دو هزار و 632 نفر اعزامی، 26 هزار و 320 نفرروز، 259 مدرسه را بازسازی کردند.

سرهنگ احسان‌الله رضاپور افزود: در عرصه‌های رنگ‌آمیزی و نقاشی ساختمان، تعمیر میز و نیمکت، برق‌کشی و سیستم روشنایی، تعمیر و مرمت سرویس بهداشتی، دیوارنویسی و شاداب‌سازی حیاط مدرسه و تجهیز و ساماندهی کتابخانه‌ها اقداماتی توسط دانش‌آموزان شرکت‌کننده انجام شد.

ارائه 570 دوره آموزشی به دانش‌آموزان طرح هجرت

وی بیان کرد: در مباحث آموزشی 570 دوره آموزشی به‌همراه ارائه گواهی آموزشی در عرصه‌های فنی ‌و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، بسیج مهندسین کشاورزی، عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی برگزار شد که 4 هزار و 464 نفر در این زمینه کار کرده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اردوهای جهادی گفت: در اردوهای جهادی 400 گروه جهادی در عرصه‌ فعالیت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی، بهداشت و سلامت، اشتغال‌زایی و کارآفرینی، فنی و عمرانی با فعالیت در جغرافیای هدف در مدت زمان سه تا پنج سال به‌کارگیری شدند.


شرکت 120هزار نفر در اردوهای جهادی

وی افزود: تعداد افراد فعال نزدیک به 120 هزار نفرروز در قالب اردوهای 3، 7 و 10 روزه و بعضاً اردوهای یک‌روزه است.

سرهنگ رضاپور با یادآوری انواع فعالیت‌های انجام‌شده، توسط گروه‌های جهادی اظهار داشت: برگزاری مراسم فرهنگی، مذهبی، ورزشی، تجهیز کتابخانه روستایی، اکران فیلم و مستند، توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی، کلاس‌های عقیدتی، اخلاقی، قرآنی، آموزشی تحصیلی، ویزیت عمومی و توزیع دارو، ویزیت متخصص، خدمات زنان و زایمان، خدمات دندانپزشکی و غیره از جمله خدمات انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین کلاس‌های ترویجی و آموزشی در حوزه اشتغال، راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک اقتصادی، برنامه‌های فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، مرمت و تکمیل خانه‌های محروم، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، ساخت خانه بهداشت، تکمیل خانه بهداشت، مرمت و تکمیل مدارس و غیره توسط جهادگران انجام شده است.

اردوهای جهادییکی از طرح‌های موفق و پرطرفدار سازمان بسیج سازندگی میان مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان است که به‌صورت کاملاً داوطلبانه اجرا می‌شود. حضور جوانان با خواست خودشان برای سازندگی کشور از محاسن بزرگ این طرح است.

دانش‌آموزان بسیاری همه‌ساله در طرح اردوهای هجرت شرکت می‌کنند و مشغول بازسازی و تعمیر مدارس می‌شوند؛ علاوه بر اقدامات ارزنده آنها در مدارس این اردوها باعث تقویت روحیه کار گروهی، مشارکت‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان می‌شود.

نوجوانان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی و هجرت بدون شک همان‌هایی خواهند بود که در آینده نسبت به جامعه احساس مسئولیت کرده و در هر مشکل و سختی یاری‌گر هموطنان خود خواهند بود، مانند جوانان امروزی که هم‌وطنان خود را در هیچ کدام از مخاطرات و حوادث تنها نگذاشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 20 اردیبهشت 98، کد مطلب: 2007928: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین