پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
رئیس بنیاد مسکن درباره اسکان دائم زلزله زدگان: کلنگ زنی ها انجام شده و منتظر نقشه ها هستیم و همه چیز برای اسکان دائم مهیاست.

شعار سال: تابش در برنامه تیترامشب درباره اینکه سه ماه از زلزله می گذرد و آسیب دیدگان در چادرها به سرمی برند گفت: انتقال به کانکس ها انجام شده برنامه ما این است که به اسکان های دائمی منتقل شوند. 11 هزارساختمان تعمیری در شهر هست که تلاشمان براین است تا ایام نوروز آنها را اماده و تحویل دهیم.
به گفته تابش، روستاها روند مطلوبی دارند و روند رو به رشدی بعد از نوروز97 خواهیم داشت.
او افزود: در روستاها هشت هزار کانکس نصب شد و در منزل خود مردم کانکس ها نصب شدند اما در شهر محدودیت نصب کانکس داریم در پارک ها و کوچه ها کانکس نصب شد و شهر بیشتر از این ظرفیت نصب کانکس ندارد.
تابش گفت: مردم تحملشان را بیشتر کنند و دغدغه شان اسکان دائم باشد، همه چیز برای اسکان دائم مهیاست.
رئیس بنیاد مسکن گفت: کلنگ زنی ها انجام شده و منتظر نقشه ها هستیم که نظام مهندسی بدلیل نداشتن نیروی کافی برای تنظیم نقشه ها روند کندی دارد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم درباره اینکه با گذشت بیش از سه ماه هنوز بعضی از مردم در چادرها زندگی می کنند گفت: تعدادی از مردم پنج میلیون تومان دریافت کردند که خانه برای خودشان اجاره کنند و پول کانکس دریافت کردند ولی هنوز اقدام نکرده اند و در چادر ها اسکان دارند و توقع می رود که جابجایی صورت پذیرد.
بازوند در باره مستاجران هم گفت: مستاجرانی که خانه استیجاری شان تخریب شده می توانند کانکس تحویل بگیرند و یا پنج میلیون تومان دریافت کنند برای اجاره جای دیگری .
استاندارکرمانشاه درباره کابل های برقی که در بارندگی بدون حفاظ روی زمین رها شده بود گفت: در اسرع وقت به ساماندهی این کابل های برق می پردازیم.
بازوند افزود: در 24 ساعت اولیه زلزله فرصتی برای زیرسازی و یا سکو سازی برای چادرها و کانکس ها نبود به همین دلیل اگر کانکسی دچار آبگیری شد با هزینه خودمان آنرا جابجا خواهیم کرد.
او بیان کرد: در روستاها اسکان موقت در حیات خانه های خودشان صورت گرفت و سرعت اسکان دائم آنها بیشتربود.
بازوند گفت: واحدهای دامپروری سنتی که متعلق به روستا بود و آسیب دیدند به ازاء هر واحد سه میلیون تومان وام تعلق گرفت و جهاد کشاورزی متولی توزیع این وام است، ولی روستائیان اولویت را به ساخت مسکن داده اند تا نگهداری از دام ها.

باژیان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان هم گفت: در کرمان روند کار بهتر شده و صدور پروانه به خوبی در حال انجام است و شورای شهر همکاری لازم را دارد. برخی منازل که امکان سکونت نبود آواربرداری و تسهیلات به حساب واریز شد.
خانه هایی هم که مقاومت بیشتری دارند بعد از عید کار آواربرداری انجام خواهد شد.
باژیان افزود: کارگاهی برای ساخت کانکس ایجاد کردیم. کانکس هایی هم از استان تهران وارد شد. 500 تا 700 واحد که قرار است تا بعد از عید نوروز ساخته شود حتما محقق خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 10 اسفند 96، کد مطلب: 2045710: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
همه این مار ها هم که سپاه و ارتش کردن
اگه گروه های جهادی نبودن که...این ها ضعف مدیریتی نیست؟ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین