پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب که آذر ماه سال 90 آغاز شده و مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی وعده داده بودند که این پل ظرف دو سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اکنون با گذشت 4 سال هنوز در صف افتتاح است.

شعار سال: آذرماه سال 1390 بود که عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب با پیش‌بینی اعتباری در حدود 170 میلیارد ریال آغاز می‌شود و مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده می‌دهند که این پل ظرف دو سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اکنون حدود 4 سال از آغاز احداث پل روگذر میدان معلم بناب می‌گذرد اما متأسفانه تکمیل این طرح هنوز چشم انتظار وعده‌های مسئولان است و در یک جمله تکمیل و بهره‌برداری از پروژه پل روگذر میدان معلم بناب به آرزویی دیرینه برای اهالی منطقه تبدیل شده است.

براساس این گزارش، با بهره‌برداری از پل روگذر میدان معلم بناب که به صورت چهارخطه رفت و برگشت طراحی شده است، شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و میزان تصادفات جاده‌ای در مسیر این پل که یکی از شاهراه‌های حیاتی منطقه و راه ارتباطی چندین استان غربی کشور است، خواهیم بود، بنابراین می‌طلبد که مسئولان دست‌اندرکار در روند تکمیل این پروژه تسریع کنند.

اگر چه این پروژه براساس برنامه زمان‌بندی شده باید ظرف مدت دو سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، اما بنا بر اظهارات مسئولان به دلیل عدم تأمین اعتبار مورد نیاز و برخی مشکلات دیگر روند تکمیل این پروژه به کندی پیش می‌رود که همین کم تحرکی در اجرای چنین پروژه مهمی نه تنها موجب ایجاد ترافیک سنگین شده است بلکه در تردد انواع وسایط نقلیه سبک و سنگین ایجاد خطر کرده که در برخی موارد نیز شاهد تصادفات شدید منجر به خسارات مالی و جانی در این محور بوده‌ایم.

تأخیر زیاد در تکمیل و بهره‌برداری از پل روگذر میدان معلم بناب تا جایی پیش رفته است که مسئولان شهرستان اعم از فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به سرانجام رسیدن این پروژه را یکی از دغدغه‌های مهم خود تلقی می‌کنند.

*تاخیر در افتتاح پل روگذر معلم مردم و مسئولان بناب را کلافه کرده است

فرماندار بناب در مورد عدم تکمیل به موقع این پروژه می‌گوید: تأخیر در اجرای این پروژه مردم و مسئولان شهرستان را کلافه کرده است.

ولی‌الله فرج‌اللهی با بیان اینکه پای آبرو و حیثیت مردم این شهرستان و دولت در اجرای این پروژه در میان است؛ گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید برای تکمیل این پل تسریع کنند.

وی به تردد روزانه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در این مسیر اشاره و بر لزوم تکمیل و بهره‌برداری سریع این پروژه تأکید می‌کند.

*عدم تخصیص اعتبار باعث تعطیلی پروژه معلم بناب شده است

اما نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگویی با انتقاد از روند کند اجرای پروژه پل روگذر میدان معلم بناب گفت: عدم تخصیص اعتبار باعث تعطیلی پروژه شده است.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی افزود: در جریان چهار ماه گذشته سال در مجموع 360 میلیارد ریال در سطح کشور پول پرداخت شده است و محدودیت منابع مالی دولت باعث شده است که روند اجرای این پروژه با کندی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه پل روگذر میدان معلم بناب را جزو مطالبات چندین ساله اهالی این شهرستان دانسته و اظهار امیدواری می‌کند که با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

*پروژه روگذر معلم بناب 60 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد

به گفته مسئولان اداره راه و شهرسازی شهرستان بناب برای اجرای این طرح 170 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که برای تکمیل آن 60 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز مورد نیاز است.

این گزارش حاکی است، میدان معلم بناب از لحاظ عبور و مرور یکی از پرترافیک‌تری نقاط منطقه به شمار می‌آید و تردد روزانه 80 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در آن به وضوح اهمیت این شاهراه مهم و حیاتی منطقه را گوشزد می‌کند. از این رو تکمیل و بهره‌برداری از پل روگذر این میدان که قرار بود ظرف دو سال تکمیل شود، توجه خاص مسئولان را می‌طلبد تا حداقل تأخیر دو ساله از برنامه زمان‌بندی شده به درازا نکشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار جمعه 29 تیر 1394، کد مطلب: 13940429001315: www. khabarfarsi.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
چقدر طرح ها باید چشم انتظار مسئولان باشن چرا هیچکسی رسیدگی نمنیکنه واقعا جای تاسف داره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین