پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
فروغ السادات بنی هاشم در کارگاه آموزشی چگونگی انتخاب تسهیل گر و تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایر کشور که در مرکز آموزشی امام خمینی (ره) واقع در کرج برگزار شد، راه اندازی و تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری را برای ارتقاء و بهبود وضعیت جامعه عشایری موثر دانست.

شعارسال: فروغ السادات بنی هاشم در کارگاه آموزشی چگونگی انتخاب تسهیل گر و تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایر کشور که در مرکز آموزشی امام خمینی (ره) واقع در کرج برگزار شد، راه اندازی و تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری را برای ارتقاء و بهبود وضعیت جامعه عشایری موثر دانست.

وی جوامع عشایری را جوامعی موثر در کل دنیا دانست و افزود: این جوامع سرمایه هایی هستند که اگر آسیب دیده و یا از بین بروند، کل جوامع کشوری در معرض آسیب و خطر قرار می گیرند.

وی صندوق های اعتباری خرد را در بحث اشتغال و کارآفرینی یک ظرفیت عنوان کرد و اظهار داشت: این صندوق ها ابزاری برای تجمیع سرمایه و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی است تا وضعیت جوامع عشایری بهبود و ارتقاء یابد.

بنی هاشم اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری انگیزه ای برای جوانان، زنان و دختران عشایری ایجاد شود تا در این جوامع باقی مانده و ماندگار شوند.

وی گفت: ماندگاری و حفظ جامعه عشایری می تواند به ماندگاری کل کشور و حفظ سرمایه ها در کشور کمک کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان افزود: امروزه اقتصاد تعاونی که یک اقتصاد درون زا است و به سرمایه های مردمی توسعه می یابد و اقتصادی است که قدرت تاب آوری در مقابل تنش های بیرونی را دارد و با حمایت های انجام شده برای توانمندسازی مردم تاثیر به سزایی در اشتغال و کارآفرینی به دنبال دارد.

وی با اشاره به تاثیر راه اندازی این صندوق ها در بحث اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: امروزه چاره ای نداریم مگر اینکه با توانمندسازی مردم، اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم که سیاست گذاری در جامعه عشایری بهترین روش اجرای این طرح است.

مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی به نقش زنان عشایری در کل این جامعه اشاره کرد و گفت: اگر به صورت پایدار حمایت از زنان عشایر را در حوزه توانمندسازی زنان عشایر داشته باشیم، بهبود این جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محقق می شود.

وی یکی از ویژگی ها و تمایزات اجرای طرح ها در حوزه زنان عشایری نسبت به دیگر طرح ها را ویژگی پایداری آن دانست و افزود: نقش زنان در جامعه عشایری و حفظ و بقای خانواده عشایری پشتوانه ای برای آن است که مسئولین در وزارت جهاد کشاورزی از حقوق زنان دفاع کنند.

وی بیان داشت: اگر زنان عشایر از حمایت های لازم برخوردار باشند و آموزش های لازم را ببینند شاهد تحولات بیشتر و بهتری در جامعه عشایری خواهیم بود.

بنی هاشم سه سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه زنان عشایری را ظرفیت سازی، نهادسازی و توسعه اشتغال و کار آفرینی دانست و گفت: در حوزه ظرفیت سازی طرح تسهیل گران را دنبال می کنیم و یکی از تفاوت های طرح های حوزه زنان با سایر بهره برداران، توسعه فرهنگی قبل از اجرای هر طرحی است.

وی مقدمه هر توسعه ای در جامعه عشایری را توسعه اجتماعی دانست و افزود: یکی از ویژگی های صندوق های خرد ایجاد مشارکت اجتماعی همراه با مشارکت اقتصادی است.

در این کارگاه آموزشی سه روزه شرکت کنندگان از استان های مختلف کشور با نحوه تسهیل گری و ایجاد صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری آشنا شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار: 3اسفند1394، کدخبر:...: www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین