پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با جمهوری آذربایجان ۷۵۰ کیلومتر مرز مشترک داریم اما با ملت بزرگ آذربایجان هیچ گونه مرز فرهنگی نداریم.

شعار سال: سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز سه شنبه ۱۳ تیرماه در آئین رسمی گشایش هفته فرهنگی جمهوری آذریجان در ایران که در تالار وحدت برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور هیئت فرهنگی آذربایجانی به ریاست وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور در ایران گفت: ما با جمهوری آذربایجان ۷۵۰ کیلومتر مرز مشترک داریم اما با ملت بزرگ آذربایجان هیچگونه مرز فرهنگی نداریم.

صالحی امیری اضافه کرد: فرهنگ و تمدن آذربایجان در منطقه و جهان می درخشد و ریشه های فرهنگ و تمدنی آذری ها از فرهنگ های تاریخی منطقه به شمار می رود. اساسا آذربایجانی ها نجیب اند؛ چه ایرانی، چه آذربایجانی.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نگاه ما به مهمانان در این سرزمین مقدس یک نگاه ویژه است و همزمان در سه نقطه ایران، دو نقطه تهران و یک نقطه در اصفهان فرهنگ و تمدن آذربایجان را در قالب این هفته فرهنگی به مردم ایران معرفی می کنیم.

وی با بیان اینکه زبان فرهنگ، زبان انسانیت، معرفت، اخلاق و نوعدوستی است، تاکید کرد: انسانهای فرهنگی هیچ وقت با همدیگر اختلاف پیدا نمی کنند. جامعه بزرگ آذری های ما در ایران نماد اخلاق و فضیلت و معرفت هستندو بیش از ۳ هزار سال در این سرزمین قدمت دارند. ما وقتی از آذربایجان صحبت می کنیم از خانواده ای بزرگ سخن می گوییم که انسانهای بزرگ آن طرف مرز و این طرف مرز را شامل می‌شود که زبان مشترکی دارند.

صالحی امیری ادامه داد: ما باید از سطح روابط رسمی و روابط دولت ها عبور کنیم و به روابط سطح ملت ها توجه کنیم. ما باید از اختلافات پرهیز کنیم که خواسته دشمنان ما است. از وحدت و همدلی دو دولت آذربایجان و ایران، ملت ها سود می برند و از اختلافات، دشمنان.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید زبانهای جدیدی را برای ارتباطات فرهنگی خلق کنیم؛ زبان فیلم، زبان شعر، زبان کتاب و زبان موسیقی.

وی همچنین گفت: شکل گیری تروریسم در منطقه به دلیل تحجر و تعصب و فقر فرهنگی است. ما باید برای توسعه روابط فرهنگی بیشتر از گذشته تلاش کنیم چرا که مهمتر از شخص تروریست، فکر ترور است که باید در منطقه خشکانده شود.

صالحی امیری با بیان اینکه متاسفانه خاورمیانه و جهان اسلام در آتش خشم و کینه عناصر متعصب ومتحجر می سوزد تنها راه مقابله با محور تروریسم را تلاش حداکثر فرهنگی برای ایجاد اعتدال و عقلانیت فرهنگی در جهان اسلام عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر نقش گفتگوی فرهنگی میان نخبگان ایران و آذربایجان و همچنین رسانه ها و نیز گروه های هنری و هنرمندان دو کشور درتوسعه روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: من به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به نمایندگی از دولت اعلام می کنم که هیچگونه محدودیتی در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با آذربایجان نداریم.

وی ۷ دور ملاقات روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان را طی ۴ سال گذشته دلیل خوبی برای وجود اراده قوی در دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط ارزیابی کرد.

همچنین در این مراسم ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران را فرصتی مناسب برای گفتگوی فرهنگی میان این دو ملت ارزیابی کرد و با اشاره به میراث تاریخی که ملت های ایران و آذربایجان را به هم پیوند داده است گفت: ما منافع مشترکی داریم و نام باکو و گنجه و تبریز و اردبیل به عنوان کانونهای مدارا و همزیستی با هم آمده است.

وی با اشاره به وضعیت پرآشوب منطقه ناشی از تروریسم، توجه به فرهنگ را از اولویت های ضروری برای توسعه همکاری های دوجانبه میان ایران و آذربایجان عنوان کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 13تیر 96، کدمطلب:4021900، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
بزرگ کردن افرادی که ظرفیت بزرگ شدن ندارند، بهتر از این نمی شه
ناشناس
Norway
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
نشون میده می تونیم از خیلی از جهات با مردمشون تعامل های خوبی داشته باشیم ولی نداریم و معلومه دز این زمینه کم کاری شده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین