پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: «دونالد جونیور ترامپ» پسر رئیس جمهوری آمریکا قبل دیدار با وکیل روس، از طریق یک پیام ایمیلی از موضوع این نشست به عنوان بخشی از تلاش های دولت روسیه برای کمک به کارزار انتخاباتی پدرش آگاه شده بود.

شعارسال: «راب گلدستون» ناشر و خبرنگار انگلیسی که وساطت نشست ژوئن 2016 بین دونالد جونیور پسر ترامپ و وکیل روس را بر عهده داشت، این ایمیل را برای ترامپ جوان فرستاده بود.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: ترامپ جونیور یکشنبه تصدیق کرد که علاقه داشته اطلاعات مخربی را درباره «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات سال 2016 آمریکا دریافت کند، اما اشاره ای به این موضوع نکرد که آیا احتمال می داده است که وکیل مربوطه عامل روسیه است یا نه.

سه نفر از افراد مطلع از متن پیام گلدستون گفته اند که این پیام نشان می دهد دولت روسیه منبع اصلی اطلاعات احتمالا مخرب بوده است. در این پیام از توضیح بیشتر درباره تلاش های گسترده تر مسکو برای کمک به کارزار ترامپ خودداری شده است.

بر اساس این گزارش شاهدی وجود ندارد که نشان دهد اطلاعات مخرب وعده داده شده با موضوع هک کردن های دولت روسیه، که باعث انتشار هزاران ایمیل کمیته ملی دمکرات ها شد، در ارتباط بوده است. این نشست کمتر از یک هفته قبل از انتشار گزارش هایی درباره نفوذ هکرهای روس در سرورهای کمیته مذکور برگزار شد.

با این همه این ایمیل احتمالا توجه وزارت دادگستری و محققان کنگره را، که در حال بررسی احتمال تبانی تیم ترامپ با دولت روسیه برای اختلال در انتخابات پارسال هستند، به خود جلب خواهد کرد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که دولت روسیه تلاش کرده نتایج انتخابات را به نفع ترامپ تغییر دهد.

«آلن فوترفاس» وکیل ترامپ جونیور گفته است که موکلش اشتباهی مرتکب نشده و در صورت تماس بازرسان با آنها همکاری خواهد کرد. وی گفت: رابرت گلدستون با ترامپ جونیور در ایمیلی تماس گرفته و به وی گفته است که برخی اطلاعات درباره اشتباهاتی که گفته می شود کلینتون مرتکب شده را در اختیار دارند.

هنوز معلوم نیست که آیا گلدستون بطور مستقیم از محتوای مخرب این اطلاعات آگاه بوده یا نه. یکی از افراد مطلع از این ایمیل گفته است که به نظر می رسد وی فقط این اطلاعات را که سوی چند نفر دیگر دست به دست شده بود، انتقال داده است.

«سارا هاکبی سندرز» معاون سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده که «ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا به هیچ وجه تبانی نکرده و ترامپِ پسر نیز با هیچ کسی برای نفوذ در انتخابات تبانی نکرده است.»

وی همچنین هر گونه تبانی تیم ترامپ را برای نفوذ در انتخابات تکذیب کرد.

سندرز همچنین گفت که رئیس جمهوری آمریکا بتازگی از این نشست مطلع شده است. وی از اظهار نظر درباره جزییات آن خودداری کرد.

ترامپ دوشنبه در پیام های توییتری خود از اشاره به جنجال بر سر دیدار پسرش با وکیل روس خودداری و بر مسائل دیگری تاکید کرد.

پسر ترامپ در توییتی از آمادگیش برای حضور در کمیته اطلاعات سنای آمریکا که موضوع مداخله روسیه را بررسی می کند، سخن گفت و نوشت: از همکاری با این کمیته برای ارائه اطلاعاتی که در اختیار دارم، خوشحال می شوم.

گلدستون همچنین روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت که «امین آگلاروف» (Emin Agalarov) خواننده پاپ روسیه از وی خواسته است که نشست بین ترامپ جونیور و وکیل روس را ترتیب دهد.

وی به نقل از این خواننده گفت: به من گفته شده که اطلاعاتی را درباره کمک های تبلیغاتی غیر قانونی به کمیته ملی دمکرات ها دارد.

گلدستون افزود: در ایمیل به ترامپِ پسر، اطلاعاتی را منتقل داد که وکیل روس ظاهرا از آن اطلاع داشته است.

وی با این حال هر گونه اطلاع از نقش دولت روسیه در این امر را تکذیب کرد.

گلدستون در مصاحبه یاد شده گفت که فکر می کرده وکیل روس «یک شهروند خاص» است و به همین دلیل آگلاروف قصد داشته به وی لطف کند. این روزنامه نگار افزود اطلاعی از این موضوع نداشته که پدر این ستاره پاپ روسیه، که از افراد سرشناس در بخش مسکن روسیه است، با پوتین رئیس جمهوری ارتباط نزدیکی داشته است.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: تلاش های این روزنامه برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با بی نتیجه بوده است.

وکیل روس گفته است هرگز فعالیتی به سود دولت روسیه نکرده است و هر گونه گفت و گو درباره انتخابات یا ارائه اطلاعات مخرب درباره هیلاری کلینتون را تکذیب کرد.

سخنگوی پوتین هم روز دوشنبه اعلام کرد که این وکیل را نمی شناسد و اطلاعی درباره نشست ژوئن گذشته ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20تیر1396، کدخبر: 82594457: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
روسیه خوب موقعی برای تضعیف کلینتون اقدام کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین