پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
رسانه انگلیسی در گزارشی به تلاش‌های شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران و افتتاح اولین پایگاه هوانیروز سپاه اشاره کرد.

شعار سال: اولین پایگاه رسمی هوانیروز سپاه با نام سیدالشهدا (ع) چندی قبل با حضور «سردار حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه و «سردار محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه در شیراز افتتاح شد.

به گفته مقام‌های ایرانی ، این پایگاه ظرفیت پذیرش بیش از ده‌ها بالگرد را دارا بوده و با استفاده از جدیدترین فن‌اوری‌های روز جهان ساخته شده است.

گفته می‌شود که حوزه عملیاتی پایگاه هوانیروز سیدالشهدای سپاه در استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و کهکیلویه‌و بویراحمد است.

وبگاه انگلیسی شفرد مدیا ویژه امور هوانوردی در تازه ترین مطلب به تاسیس پایگاه مزبور پرداخت و نوشت: پایگاه هوایی «سید الشهدا» به طور رسمی در چهارم جولای با نشست بالگردی در محوطه آن به طور رسمی افتتاح نشست.

شفرد میدیا در توصیف این رویداد نوشت: این مراسم تقریبا 18 ماه بعد از تاسیس هوانیروز سپاه پاسداران ایران به دستور «آیت الله خامنه‌ای» فرمانده کل قوای ایران رخ داد و دو روز بعد از تاسیس این پایگاه هوایی یگان هوا نیروز سپاه سه فروند بالگرد «بل-214 ای» و یک بالگرد «بل-206 بی» را از شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (PANHA ) دریافت کرد.

این رسانه با اشاره به تلاش شرکت پهنا نوشت: بالگردهای بل- 214 در جریان نبرد ایران و رژیم وقت عراق آسیب‌های جدی دیدند اما شرکت پنها با تهیه بدنه هواپیما شروع به ساخت مجدد بالگردهای جدید بل-214 نمود به طوری‌که این شرکت موفق شد در سال 2013 و 2015 دو فروند از این بالگردها را تکمیل کند و در سال 2016 نیز سومین بالگرد بل-214 را ساخت.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر بالگردهای بل -214 که به نام مستعار «اصفهان» و با استفاده از مواد و قطعات برجا مانده بازسازی شدند، شرکت پهنا بدنه و سازه بالگرد بل-206 را به طور کامل تولید کرد . البته ایران بخش‌های دیگر مورد نیاز این بالگردها را از طریق تامین کنندگان قطعات در خارج و بازار سیاه تهیه کرد.

شفرد میدیا در بخش دیگر نوشت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای پایگاه جدید هوا نیروز سپاه گنجایش پذیرش 14 بالگرد را دارد و مجهز به آشیانه‌ بزرگ برای پذیرش 6 تا 12 بالگرد برای پارک در داخل آن و نیز آشیانه نگهداری بالگرد با ظرفیت حداکثر 8 فروند را دارد.

در خاتمه این گزارش آمده است: برنامه‌های ایران در این پایگاه پذیرش از انواع بالگردهای AH-1J، بل-214، بل-206 بی و Mi-171برای پشتیبانی از تانک‌های تی -72 و عملیات ضد تروریستی و حمایت از نیروهای زمینی سپاه در جنوب شرقی ایران و غیره است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 23 تیر 96، کدمطلب:13960423000092، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
توسعه حوزه بالگرد را باید قبل از این دنباله گیری می کردیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران)، بخشی از سازمان صنایع هوایی ایران است که به منظور امور تعمیراتی و نوسازی هلیکوپترهای ایران بنیان گذاشته شده‌است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
در سال ۱۳۴۸، دولت ایران و شرکت ایتالیایی آگوستا مقدمات ایجاد یک واحد تعمیراتی-پشتیبانی بالگرد را در ایران، با عنوان شرکت سهامی هلیکوپتر ایران، بنا نهادند.
در سال ۱۳۵۲، با خرید تعداد قابل توجهی بالگرد از آمریکا، اداره لجستیکی بالگردهای نیروهای مسلح، بجای شرکت سهامی هلیکوپتر ایران تاسیس گردید.
در سال ۱۳۵۵، اداره لجستیکی هلیکوپترهای نیروهای مسلح، به شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران تبدیل شد.
پس از پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷)، فعالیتهای کارکنان این صنایع، بدون حضور کارکنان آمریکایی که بیش از ۱۴۰۰ نفر بودند، ادامه یافت.
در سال ۱۳۵۸، شعبه تعمیرات اساسی بالگردهای سنگین، به منظور جلوگیری از فرستادن این نوع بالگرد به خارج از کشور که نیاز به هزینه گزافی داشت، در صنایع پنها ایجاد شد.
در سال ۱۳۵۹، مسئولیت پشتیبانی بالگردهای تجاری توانیر نیز به عهده این صنایع گذاشته شد.
در سال ۱۳۶۰، گروه صنایع دفاعی ایران، طبق تصویب مجلس شورای اسلامی تشکیل گردید و صنایع پنها در گروه سازمان صنایع هوایی ایران قرار گرفت.
در سال ۱۳۶۱، اساسنامه جدید گروه صنایع وزارت دفاع، مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت که به موجت این مصوبه، سازمان صنایع دفاع با ادغام شرکتها و سازمانهای صنعتی و تحقیقاتی تابع وزارت دفاع ایجاد گردید.
در سال ۱۳۶۴، صنایع پنها موفق به دریافت گواهینامه پشتیبانی بالگردهای تجاری بل-۲۱۲ شد.
در سال ۱۳۶۴، با تعمیر اساسی بالگرد آراچ-۵۳دی، شرکت پنها به جرگه مراکزی که موفق به تعمیر اساسی این نوع بالگرد گردیده بودند، پیوست.
با پرواز بالگرد شباویز، شرکت پنها تجربه جدیدی را در عرصه ساخت بالگرد آزمود.

پنها در سالهای اخیر ساخت موتورهای پیستونی را آغاز کرده که با کمک شرکت ماذو موفق به ساخت نخستین موتور ۱۰۰ سی سی برای هواپیماهای بدون سرنشین شده‌اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها)
این شرکت که در سال 1348 تاسیس شده است، بزرگترین پشتیبان تعمیرات سنگین ناوگان بالگردهای کشور، تعمیرات رده‌پویی در قالب N.M.P. (مرکز مهندسی تعمیر و نگهداری)، H.D.M.P (مرکز تعمیرات اساسی سنگین)، N.I.C.P (مرکز کنترل موجودی و تدارکاتی ناوگان)، R.F.E.C (مرکز تحقیقات و ساخت) می‌باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور روز شنبه با حضور در شرکت پنها وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مراقبت شناسایی و مسلح مهاجر 6، موشک کروز ضد کشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور را رونمایی و فرمان آغاز آزمایشات حرکت بر روی زمین (تاکسی) و آماده‌سازی پروازهای آزمایشی جنگنده قاهر313 و تحویل دهی 20 فروند بالگرد تعمیر اساسی شده به نیروهای مسلح و کاربران کشوری را صادر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین