پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
ناو هواپیمابر "یو.اس.اس. جرالد آر. فورد" آمریکا برای اولین بار یک جنگنده را با استفاده از منجنیق الکترومغناطیسی به هوا پرتاب کرد.

شعار سالطبق گفته پنتاگون، این ناو جنگی اتمی که ماموریت خود را به تازگی آغاز کرده است، روز 28 ژوئیه برای اولین بار توانست با استفاده از یک فناوری جدید به نام «سامانه پرتابگر الکترومغناطیسی» (EMALS) یک جنگنده بوئینگ اف/ای-۱۸ سوپر هورنت را به هوا پرتاب کرده و سپس آن را با یک فناوری جدید دیگر برروی عرشه خود فرود بیاورد.

در نگاه اول، پرواز جنگنده بوئینگ اف/ای-۱۸ سوپر هورنت از روی عرشه ناو "یو.اس.اس. جرالد آر. فورد" و فرود آن برروی این ناو کاملا معمولی به نظر می‌رسد اما بر خلاف شباهت ظاهری موجود، این پرواز و فرود مبتنی بر فناوری پیشرفته جدیدی است که برای نخستین بار در دریا برروی این ناو با موفقیت آزمایش شد.



جنگنده بوئینگ در حال برخاستن از روی ناو

پرتاب مغناطیسی جنگنده از روی ناو هواپیمابر آمریکا برای اولین بار+ عکس و فیلم

در این فناوری، هواپیمای جنگنده برروی یک ریل مغناطیسی قرار گرفته و با شتاب بالا مانند منجنیق به سمت جلو حرکت داده می‌شود. طبق گفته مقامات دفاعی آمریکا، «سامانه پرتابگر الکترومغناطیسی» به ناوهای هواپیمابری که دارای عرشه کوچکی هستند که امکان ساخت باند برای اوج گرفتن هواپیما برروی آن وجود ندارد این امکان را می‌دهد که با صرف هزینه و انرژی اندک، جنگنده‌های خود را به پرواز درآورند و سپس با یک سرعت‌گیر مغناطیسی به جای سرعت‌گیرهای هیدرولیک قدیمی آن را مجددا برروی عرشه فرود بیاورند.

جنگنده بوئینگ در حال فرود برروی ناو

پرتاب مغناطیسی جنگنده از روی ناو هواپیمابر آمریکا برای اولین بار+ عکس و فیلم

در حال حاضر، ناو هواپیمابر "یو.اس.اس. جرالد آر. فورد" تنها ناوی است که به این فناوری مجهز است.

پرواز آزمایشی جنگنده بوئینگ اف/ای-۱۸ سوپر هورنت از روی عرشه ناو "یو.اس.اس. جرالد آر. فورد




سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 10 مرداد 96، کدمطلب:۶۱۸۷۲۰۷، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین