پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
نخستین جت جنگنده + اف – ۳۵” ساخت کشور ژاپن که قرار است نسل آینده جنگنده های این کشور را تشکیل دهد- پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

شعار سال: این هواپیما که رادار گریز است بر اساس اعلام رسانه های ژاپنی پرواز آزمایشی خود را دیروز در فرودگاهی در استان ”آئیچی ” در مرکز ژاپن انجام داد که حدود دو ساعت به طول انجامیده است . مقام های وزارت دفاع ژاپن بر اساس اعلام تلویزیون ”ان اچ کی ” می گویند که توانایی این هواپیما در اجرای مانور و دیگر عملکردها بررسی شده و هیچ مشکلی فنی در پرواز مشاهده نشده است .

بر اساس اعلام مقام های نظامی ژاپن ”جنگنده اف ۳۵” این کشور پس از چند آزمایش دیگر- جهت پروازهای تمرینی در ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از آن راهی پایگاه نیروی هوایی ژاپن در منطقه میساوا” در شمال شرق این کشور می شود .

رونمایی از اولین مدل هواپیمای ” اف ۳۵” ژاپن در ماه جاری میلادی درکارخانه صنایع سنگین میتسوبیشی در استان آئیچی صورت گرفت جایی که مونتاژ این جنگنده رادار گریز در آن انجام شده است .

ان اچ کی ” اعلام کرد که هواپیمای مزبور توسط نه کشور از جمله آمریکا توسعه داده شده و ژاپن در توسعه این هواپیما نقشی نداشته است اما از این پس هواپیماهایی که قرار است در این کشور مورد استفاده قرار گیرد را مونتاژ می کند .

نیروی هوایی ژاپن قصد دارد ۴۲ فروند از این نوع هواپیما را در اختیار داشته باشد . اواخر اردیبهشت ماه دو سال پیش و به رغم مخالفت های مردمینخست وزیرژاپن به همراه سایر اعضای کابینه این کشور مجموعه ای از لوایح امنیتی را به تصویب رساندند که براساس آن به قدرت نظامیان این کشور و امکان حضور آنان در خارج از مرزهای کشور افزوده می شود .

تصویب این لوایح- که به "حق دفاع از خود” مشهور است این امکان را به نیروهای نظامی ژاپن می دهد که برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم در عملیات نظامی برون مرزی شرکت کرده و به کشورهای حامی خودکمک نظامی کند .

این موضوع حتی باعت شد تا شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پس از این اتفاق -تولید و صادرات تجهیزات و جنگ افزارهای پیشرفته به سایر کشورها را نیز در دستور کار دولت قرار دهد .

بر همین اساس تحلیلگران بر این باورند که رقابت شدیدی از لحاظ ساخت و فروش تسلیحاتی میان چین و ژاپن شکل گرفته است و به همین سبب توکیو می
خواهد با فروش های بیشتر و تولید جنگ افزارهای پیشرفته از جمله هواپیماهای رادار گریز رقیب خود را در منطقه به عقب براند .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کن نیوز، تاریخ انتشار 7 تیر 96، کد مطلب: 7104:www.cann.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین