پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
چند ماهي مي شود که وزير حمل و نقل روسيه از انجام مذاکراتي براي تحويل هواپيماهاي مسافربري روسيه به ايران خبر داده است.

شعار سال: تابستان سال جاري بود که خبرگزاري اسپوتنيک روسي ابه نقل از ماکسيم سوکولوف خبر داده بود که مذاکراتي بين ايران و روسيه براي خريد هواپيماهاي سوخو سوپر جت 100 از روسيه در حال انجام است. سوخو سوپرجت ۱۰۰ يک هواپيماي مسافربري جت منطقه‌اي در دسته ۷۵ تا ۹۵ صندلي است. اولين پرواز اين هواپيما در ۱۹ مه ۲۰۰۸ و اولين پرواز مسافربري تجاري آن توسط خط هوايي آرماويا از ايروان به مسکو انجام شد. در سال 2012 يک فروند از اين هواپيماها سقوط کرد و تمام سرنشينانش کشته شدند.

يک فعال در خصوص آينده ناوگان هوايي در صورت ورود هواپيماي سوخو به آسمان کشور گفت:

نمي توان هواپيمايي که به تازگي توليد شده را با هواپيماي که 40 سال از توليد آن مي گذرد مقايسه کرد.

عليرضا شيرزاد ادامه داد: نمي توان ايرلاين ها را مجبور به خريد يا عدم خريد هواپيمايي کرد. سازمان هواپيمايي کشوري موظف است قوانين و استانداردهاي لازم را در اختيار ايرلاين ها قرار دهد تا خطوط هوايي بتوانند بر اساس آن ها به خريد هواپيما اقدام کنند.

وي افزود : در صورتي که هواپيماي سوخو سوپرجت 100 با استانداردهاي وضع شده توسط سازمان هواپيمايي کشوري هماهنگي داشته باشد خريد آن مشکلي ايجاد نمي کند اما اگر با اين قوانين وضع شده فاصله داشته باشد ورود اين هواپيما به ناوگان هوايي کشور منتفي مي شود.

شيرزاد در خصوص هواپيماي سوخو سوپرجت 100 به خبرنگار موج گفت: بر طبق آمارهاي منتشر شده توليد اين هواپيما بسيار محدود است و در عين حال هيچ کدام از ايرلاين هاي صاحب نام دنيا از اين هواپيما در ناوگان خود استفاده نمي کنند و اين به آن معني است که هيچ شرکت بزرگي اين هواپيما را نخريده است و اين که چرا هيچ يک از اين شرکت ها هواپيما را نخريده است خود مشکلي بزرگ است.

اين فعال حوزه هوانوردي تصريح کرد: بزرگترين سفارش دهنده اين هواپيما شرکت اير فلوت اصلي ترين هواپيمايي روسيه است که 30 فروند سوخو را سفارش داده که از اين تعداد چندين فروند آن زمين گير هستند.حال اين سوال پيش مي آيد که چرا هواپيمايي که در روسيه توليد و ساخته مي شود بايد در خود اين کشور زمين گير باشد.

شيرزاد افزود: در تست هواپيماي سوخوي سوپرجت 100 در اندونزي سقوط کرده است و هنوز هيچ پاسخي نيز مبني بر علت سقوط اين هواپيما از سوي شرکت سازنده داده نشده است. اين احتمال وجود دارد که اين هواپيما نيز مانند ساير توليدات هوايي در روسيه مثل توپولف 154 با آب و هواي گرم و خشک کشور ما سازگار نباشد.

شيرزاد گفت: توليدات هوايي روسيه منطبق با آب و هواي سرد کشور روسيه و 50 درجه زير صفر توليد شده اند و نمي توانند همان کيفيت را در هواي بالاي 60 درجه اهواز نيز داشته باشند.

وي ادامه داد: در حال حاضر هواپيماي ايرباس 320 و مک دانل داگلاس ام دي در فصل تابستان در کشور ما دچار مشکل شده و مجبور مي شوند تا براي پرواز ايمن از تعداد مسافران خود بکاهند.

عليرضا شيرزاد خانواده هواپيماي ايرباس ( ايرباس 318,319,320 , 321) و هواپيماهاي بوئينگ را امناسب ترين هواپيماها هستند و در جهان مورد استفاده قرار مي گيرند کما اينکه در کشورهاي حاشيه خليج فارس نيز هواپيماهاي بوئينگ 727 و بوئينگ 777 به صورت گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند و هيچ مشکلي نيز براي آنها به وجود نمي آيد.

شيرزاد پيشنهاد داد: با در نظر گرفتن معيار قيمت براي نوسازي ناوگان هوايي کشور و خريد هواپيما با قيمت هاي پايين تر مي توان از امبرائر که يک شرکت هوا فضاي برزيلي است هواپيما خريد زيرا هواپيماهاي ساخته اين شرکت نه تنها ايمن هستند بلکه بسياري از ايرلاين هاي معروف دنيا مانند لوفت هانزا در نيز از هواپيماهاي ساخت اين شرکت در ناوگان خود استفاده مي کنند.

لازم به ذکر است تا کنون شرکت هاي هوايي تاجيکستان، قرقيزستان، ايرفلوت روسيه، کوبا و نظاير اين ها ، هواپيماي سوخو سوپر جت را در ناوگان خود به خدمت گرفته اند بايد ديد بالاخره پاي اين پرنده روسي به ايران باز مي شود يا نه.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري موج، تاریخ انتشارچهارشنبه 22 مهر 1394، کد مطلب: -: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین