پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
نشریه انگلیسی به حضور ایران در نمایشگاه هوایی روسیه و عرضه ۲ دستاورد داخلی و تلاش در تکمیل پروژه‌هایی در این مسیر اشاره کرد.

شعارسال: نشریه تخصصی «فلایت گلوبال» از عرضه محصولات هوانوردی ایران در نمایشگاه‌های خارجی خبر داد و نوشت: یک سال بعد از این‌که صنایع نظامی ایران پهپاد «حماسه» را رونمایی کرد اینک صنایع هواپیماسازی این کشور نمونه‌ای از پهپاد تجسسی با قابلیت ماندگاری بالا و سامانه هجومی را در خارج به نمایش گذاشته است.

بر اساس این گزارش، ایران نسخه‌ای از پهپاد حماسه تک موتوره را در نمایشگاه هوایی «ماکس» در 18 جولای (سه شنبه) به عنوان اولین نمایش یک پهپاد ایرانی در خارج از کشور عرضه کرد.

«مهروز حسن زاده» مدیر صادراتی این پروژه در گفت‌و‌گو با فلایت گلوبال از تلاش‌های ایران در این نمایشگاه برای صادرات پهپاد حماسه اشاره کرد .

مقام ایرانی با اشاره به مختصات این پهپاد چون رادارهای پیشرفته، تجهیزات جنگال و دوربین، راکت و دیگر سلاح‌ها از توضیح درباره نحوه تهیه پروانه دو تیغه این پهپاد خودداری کرد و تنها آن‌را «موتور حماسه» نامید.

این نشریه در ادامه به تلاش‌های ایران در ساخت هوایپمای شکاری، آموزشی سبک به نام «کوثر» در دو سال و نیم پرداخت.

بر اساس این گزارش، صنایع هوایی ایران (IAIO در نمایشگاه هوایی سال جاری ماکس برای نخستین بار نمونه‌ای از این هواپیمای دو موتوره و دو سرنشینه را به نمایش گذاشته است.

«سرور محمد» مقام صنایع هوانوردی ایران به این نشریه گفت که نمونه اولیه جت کوثر هنوز در حال سنجش است و یک برنامه 5 ساله برای امتحان آن وجود دارد .

فلایت گلوبال نوشت: جت کوثر ساخت ایران برگرفته از جنگنده« اف- 5 » ساخت کارخانه «نورث راپ» است که این کشور هنوز با گذشت 50 سال با بروز رسانی بخش‌هایی از این هوایپما، آن‌ها را در خدمت دارد.

محمد به فلایت گلوبال گفت که ایران جت کوثر را با دو موتور «جی-90» تولید داخل و شبیه موتور توربو جت «جی -85 » شرکت «جنرال الکتریک» خواهد ساخت.

در دفترچه معرفی این جت آمده است که کوثر در هنگام برخاست بیشینه وزنی برابر 6.180 هزار کیلوگرم دارد و اندازه آن نیز نصف جنگنده اف-5 است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 29تیر1396، کدخبر: 13960429000391: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین