پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
با اتمام مهلت نام‌نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری 165 نفر داوطلب شدند.

شعارسال: با پایان یافتن مهلت نام‌نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نهایت 165 نفر داوطلب شدند.

از این تعداد 152 نفر نامزد مجلس شورای اسلامی از سه حوزه انتخابیه استان قزوین و 13 نفر نامزد انتخابات خبرگان رهبری هستند.

در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک 96 نفر، بویین زهرا و آوج 34 نفر و حوزه انتخابیه تاکستان 22 داوطلب تا‌کنون ثبت‌نام کرده‌اند.

از مجموع داوطلبان مجلس 23 داوطلب را زن و مابقی را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند. بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک و کمترین نام‌نویسی در حوزه انتخابی تاکستان صورت گرفت.

اما بدون شک از میان افراد شاخص، چهره‌های سیاسی در دهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک باید به حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و داوود محمدی دو نماینده فعلی این حوزه انتخابیه اشاره کرد که نفر نخست با گرایش اصولگرایی و نفر دوم با گرایش اعتدال و نزدیک به دولت در این دوره انتخابات نام‌نویسی کرده است.

سیدناصر قوامی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ششم شورای اسلامی به همراه محمد علیخانی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس هفتم شورای اسلامی نیز دو چهره مطرح با گرایش اصلاح‌طلبی هستند که البته در این فهرست می‌توان به همراه سید علی شهروزی‌ پزشک و استاد دانشگاه نیز اشاره کرد.

در حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج نیز می‌توان از شاخص‌ترین افراد ثبت‌نام شده برای ورود به بهارستان باید به حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نماینده دوره‌های ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نام برد.

علیخانی سابقه حضور در سه مجلس متوالی دوره‌های ششم، هفتم و هشتم شورای اسلامی را به عنوان نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و بویین زهرا در کارنامه سیاسی خود به ثبت رسانده و در حال حاضر مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

روح‌الله عباسپور نماینده فعلی مردم شهرستان بویین‌ زهرا و آوج نیز از جمله شاخص‌ این حوزه انتخابیه است.

البته در روز پایانی نام‌نویسی از داوطلبان علی فرخ‌زاد رئیس پیشین نظام مهندسی استان قزوین و عضو فعلی شورای شهر قزوین خود را به این حوزه انتخابیه رساند و ثبت‌نام کرد.

در حوزه انتخابیه تاکستان نیز باید به امیر طاهرخانی نماینده پیشین این شهرستان اشاره کرد، البته بهمن طاهرخانی نیز یکی دیگر از داوطلبان این حوزه انتخابیه است.

در کنار این دو نفر رجب رحمانی نماینده فعلی مردم شهرستان تاکستان نیز یکی از افراد شاخص این حوزه انتخابیه به شمار می‌رود.

نکته قابل توجه این رویداد سیاسی تا به این لحظه این است که تعداد داوطلبان این دوره نسبت به دوره قبل 88 درصد افزایش داشته است.

رشد 88 درصدی تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: تعداد داوطلبان مجلس نهم 81 نفر بود که این دوره این آمار با رشد 88 درصدی به 152 نفر رسید.

نصرت‌الله علیرضایی ادامه داد: از مجموع 152 داوطلب در سه حوزه انتخابی استان 129 نفر مرد و 23 نفر زن هستند.

وی افزود: در این دوره همچنین شاهد افزایش 15 درصدی داوطلبان زن برای ورود به مجلس شورای اسلامی هستیم که از 23 داوطلب زن 17 نفر در قزوین، 3 نفر در تاکستان و 3 نفر نیز در بویین زهرا ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان قزوین درباره سطح تحصیلات داوطلبان نیز گفت: 122 داوطلب دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، 21 نفر مدرک دکتری، هشت نفر حوزوی و یک نفر مدرک معادل دارد.

علیرضایی یادآور شد: بررسی تطبیقی و مقایسه‌ای داوطلبان شرکت در مجلس شورای اسلامی دوره نهم و دهم نشان می‌دهد تعداد داوطلبان در حوزه انتخابی قزوین 96 درصد، تاکستان 29 درصد و بویین زهرا 126 درصد رشد دارد که بیشترین استقبال در حوزه بویین زهرا است.

این مسئول عنوان کرد: در مجلس نهم زنان فقط در حوزه انتخابیه قزوین ثبت‌نام کرده‌اند که در این دوره از قزوین 17 نفر و دو حوزه دیگر هر حوزه 3 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

13 نفر داوطلب حضور در مجلس خبرگان رهبری در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز 13 نفر داوطلب شدند که از این میان باید به آیت‌الله علی محمدی‌تاکندی، آیت‌الله علی اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، حجت‌الاسلام هاشم علی فیروزی، حجت‌الاسلام محمد هادی قافله‌باشی، حجت‌الاسلام مجید تلخابی، حجت‌الاسلام محمدمهدی الله‌وردی، حجت‌الاسلام سید حسن سیاهپوش، حجت‌الاسلام محمدصادق سیاهکالی مرادی، حجت‌الاسلام علی بحری، حجت‌الاسلام محمد رجبی، حجت‌الاسلام رضوی و حمیدرضا باریک‌بین جوان 23 ساله اشاره کرد.

در میان چهره‌های شاخص داوطلبان شرکت در مجلس خبرگان رهبری می‌توان به آیت‌الله علی اسلامی نماینده فعلی مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی محمدی‌تاکندی نماینده دوره پیشین مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اشاره کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین،با اشاره به پایان مهلت نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: ثبت‌نام شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه 2 دی ماه با نام‌نویسی 13 داوطلب در استان قزوین به پایان رسید.

ایوب رحیمی مطرح کرد: حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی‌قزوینی و حجت‌الاسلام محمود رجبی، حجت‌الاسلام مقداد درگاهی و حجت‌الاسلام علی بحری داوطلبانی بودند که از قم در حوزه انتخابیه استان قزوین نام‌نویسی کردند.

رحیمی تصریح کرد: حجت‌الاسلام سیدحسن سیاهپوش دیگر داوطلبی بود که از وزارت کشور ثبت‌نام خود را در حوزه انتخابیه استان قزوین به ثبت رساند.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام هاشم علی فیروزی، حجت‌الاسلام محمدمهدی الله‌وردی‌ها، حجت‌الاسلام مجید تلخابی، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، حجت‌الاسلام محمدهادی قافله‌باشی و حمیدرضا باریک‌بین داوطلب 23 ساله به همراه آیت‌الله علی محمدی‌ تاکندی و آیت‌الله علی اسلامی هشت داوطلب دیگر حضور در مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قزوین هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تشریح کرد: از تعداد نفرات نام‌نویسی شده در مجلس خبرگان رهبری در این استان هشت نفر از قزوین، چهار نفر از قم و یک نفر از تهران و وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام و نام‌نویسی از حوزه انتخابیه استان قزوین کرده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در روز پایانی نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌‌های انتخابیه استان قزوین در مجموع 34 نفر خود را به فرمانداری قزوین رساندند تا مجموع داوطلبان این حوزه به 96 نفر برسد.

انتخابات مجلس؛ ثبت نام 22 داوطلب در حوزه انتخابیه تاکستان

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تشریح کرد: در روز پایانی نام‌نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تاکستان هفت داوطلب ثبت‌نام کردند.

رحیمی افزود: رجب رحمانی، سیده‌ندا ابراهیمی، عباس حاج‌نصیری، میثم رحمانی، مهرداد علی‌محمدی، مرتضی نوری و حسین ورثه از جمله داوطلبانی بودند که در روز پایانی خود را به حوزه انتخابیه تاکستان رساندند.

وی عنوان کرد: جمشید طاهرخانی، حسن لشگری، زهرا مهدی‌بیگی، ماریا رحمانی، صفرعلی طاهری، امیر طاهرخانی، علی راه‌انجام، مهرشاد عسگری، خیرالله بیگدلو، ایرج رحمانی، احمد‌علی رحمانی، داوود رحمانی، مسعود حداد، مهران رحمانی و بهمن طاهرخانی نیز 15 داوطلب دیگری هستند که در روزهای گذشته داوطلب شرکت در انتخابات شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین مطرح کرد: از میان 22 داوطلب شرکت در نام‌نویسی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تاکستان نام سه داوطلب زن به نام‌های ماریا رحمانی، سیده‌ندا ابراهیمی و زهرا مهدی‌بیگی به چشم می‌خورد.

بدون شک از میان چهره‌های شاخص حوزه انتخابیه تاکستان باید به حضور رجب رحمانی نماینده فعلی مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و امیر طاهرخانی نماینده این شهرستان در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ ثبت نام 34 نفر در حوزه انتخابیه بوئین زهرا و آوج

رحیمی اظهار کرد: در پایان مهلت نام‌نویسی ثبت‌نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویین‌‌‌‌ زهرا و آوج 6 داوطلب دیگر ثبت‌نام کردند که تا جمع داوطلبان نمایندگی این حوزه انتخابیه به 34 نفر برسد.

فرمانداری شهرستان بوئین‌‌‌ زهرا در روز پایانی ثبت‌نام از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز نسبتاً شلوغی را پشت سر گذاشت و میزبان 6 نفر از داوطلبان حضور در انتخابات نمایندگی مجلس بود.

از میان چهره‌های مطرح داوطلبان حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج باید به حضور قدرت‌الله علیخانی نماینده دوره‌های ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

روح‌الله عباسپور نماینده فعلی مردم بویین زهرا و آوج یکی دیگر از چهره‌های شاخص داوطلبان محسوب می‌شود.

البته می‌توان از علی فرخ زاد رئیس سابق سازمان نظام مهندسی و عضو شورای فعلی شهرستان قزوین نیز در میان چهره‌های مطرح یاد کرد.

حوزه انتخابیه بویین‌ زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی دارای یک نماینده است و در حال حاضر نمایندگی این حوزه بر عهده روح‌الله عباس‌پور است.

*وظیفه وزارت کشور، اجرای سالم انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به اینکه وظیفه وزارت کشور، اجرای سالم انتخابات بوده و بر ما واجب است که از آرا مردم به بهترین شکل ممکن صیانت کنیم، یادآور شد: مجموعه وزارت کشور مصمم است یک انتخابات سالم، با نشاط و با مشارکت حداکثری برگزار کند و قطع به یقین با هر موردی که موجب اخلال در روند برگزاری انتخابات شود از طریق مراجع ذیصلاح به شدت برخورد قانونی می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: روند ثبت‌نام داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه به شکل خیلی خوب و روانی انجام شد و با رعایت همه موارد قانونی، مشکلی پیش نیامد.

*رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از امروز

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: از امروز کار رسیدگی و بررسی صلاحیت کاندیداها به مدت 10 روز از سوی هیئت‌های اجرایی آغاز و نتایج آن به هیئت نظارت استان و کاندیداها ابلاغ می‌شود.

رحیمی با اعلام اینکه هفتم اسفند ماه یک انتخابات پرشور با حضور گسترده مردم پیش‌رو داریم، اذعان کرد: معتمدان هیئت‌های اجرایی انتخابات در مهلت قانونی معرفی و پس از روال قانونی در موعد مقرر تشکیل شد و هم‌اکنون روال انتخابات براساس برنامه زمان‌بندی به خوبی در حال انجام بوده و در این خصوص لازم است از همکاری همه دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از همه کسانی که احساس مسئولیت کردند و با ثبت‌نام خود موجب ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه شده‌اند باید تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، استان قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای چهار نماینده است که در حال حاضر حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و داوود محمدی دو نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هستند، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی است.

یادآور می‌شود، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6دی1394، کدخبر: 13941005001586: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین