پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰۶ واحد مسکونی در این شهرستان فاقد هر گونه فضای آموزشی و مدرسه برای تحصیل دانش اموزان است.

شعار سال: بهمن طاهرخانی ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه‌ تاکستان برگزار شد گفت: کمبود فضای آموزشی در واحدهای ساخته شده در محدوده بالای کمربندی تاکستان نگران کننده است و متاسفانه به نظر می رسد در زمان ساخت هیچ فکری برای فضای آموزشی آن نکرده اند که سوال برانگیز است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که همه دنیا به نقش آموزش در توسعه‌ پایدار واقف شده ولی متاسفانه در کشور ما به این موضوع بی توجهیم و کارها معطل مانده است.


وی بیان کرد: در شرایطی که ۹۶۰ واحد مسکن مهر در تاکستان ساخته شده چرا نباید راه و شهرسازی سازندگان را ملزم به ساخت واحد آموزشی می کرد تا امروز دچار مشکل نشویم.

طاهرخانی تصریح کرد: تمام سازمان‌ها و نهادها باید آموزش و پرورش را مانند خانواده‌ خود بدانند زیرا توسعه پایدار بدون توجه به آموزش محقق نمی شود.

فرماندار تاکستان هم در این جلسه گفت: این مجموعه نباید بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌ها و در ناحیه‌ منفصل ساخته می شد و این بی توجهی باعث صرف هزینه های زیادی برای انتقال امکانات زیربنایی می شود.

سیاوش طاهرخانی ادامه داد: تمامی پروژه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد تا بتوانیم نیازها را در اینده و حال تامین کنیم.

وی تصریح کرد:در موضوع ساخت مسکن بدون زیر ساخت دنبال مقصر نیستیم ولی امروز که این واحدها ساخته شده باید همه احساس مسئولیت کنیم و در رفع مشکلات آن سهیم باشیم.

فرماندار تاکستان گفت:اداره کل راه و شهرسازی استان باید به مسکن مهر نگاه ویژه‌ای داشته باشد و برای حل مشکلات آن همکاری بیشتری داشته باشد.

طاهرخانی اضافه کرد: با توجه به اینکه اغلب خانواده‌های ساکن مجتمع‌های بالای کمربندی زوج‌های جوان هستند باید بتوانیم مدارس دوره اول را در این مکان تامین کنیم تا خانواده دچار نگرانی نشوند.

رحمانی مدیر آموزش و پرورش تاکستان هم در این جلسه گفت: تعداد فضای آموزشی در محدوده بالای کمربندی کافی نیست و نبود حتی یک مدرسه برای ۸ مجتمع مسکونی واقع در این محدوده جای تاسف دارد.


وی ادامه داد: از دیگر مشکلات آموزش و پرورش تاکستان دکل‌های مخابراتی است که علیرغم حکم دادگاه هنوز شرکت‌های ارتباطی برای جمع آوری آنها اقدامی نکرده‌اند.

رحمانی تصریح کرد: تعدادی از مدارس با مشکل رفت و آمد مواجه هستند که باید هر چه سریع‌تر با همفکری مسئولان ذیربط این مشکل نیز حل شود.

در این جلسه پورکریم معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان ساخت مدرسه را از وظایف سازمان نوسازی دانست و گفت: در مسکن مهر پیمانکاری نداشتیم که وی را موظف به ساخت مدرسه کنیم.

شهردار تاکستان در پاسخ به صحبتهای معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: چرا سازمان راه و شهرسازی باید قراردادی را با سازنده امضا کند که درصورت قصور نداند چه کسی باید آن را رفع کند.

پورکریمی معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان از نماینده مردم شهرستان خواست از مسئولان کشوری و متولی این امر بودجه‌ای درخواست کنند تا برای رفع این مشکل هزینه شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1394، کد مطلب: 3731398:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین