پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: به هیچ‌وجه ثبت‌نام و صدور کارنامه منوط به دریافت وجه نیست و کاملا اختیاری است و با متخلفان برخورد می‌شود.

شعار سال: جعفر پاشایی اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده از طرف وزارتخانه به غیر از بیمه، هیچ وجهی از اولیا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان دریافت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون شورای آموزش و پرورش کمک به مدرسه هیچ منع قانونی ندارد،گفت: برای اداره آموزش و پرورش نیاز به کمک‌، همکاری و همراهی مردم وجود دارد و از این رو هر فردی که بخواهد به آموزش و پرورش کمک کند منع نمی‌شود ولی در مجموع کمک به مدرسه امری اختیاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه بخشی از نیازهای مدرسه توسط اولیا حل می‌شود، افزود: به هیچ‌وجه ثبت‌نام و صدور کارنامه منوط به دریافت وجه نیست و کاملاً اختیاری است.

وی اذعان داشت: بازرسان اداره در حال رصد مدارس هستند و حتی اقدام به اعزام بازرس مخفی در مدارس نیز کرده‌ایم تا در صورت مشاهده دریافت اجباری وجه از اولیا، برخورد قانونی صورت گیرد.

پاشایی در خصوص برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان که اخیراً تبدیل به دغدعه خانواده‌ها شده است،گفت: طبق جلسات در شورای معاونان آموزش و پرورش تصمیم به تعمیم هدایت تحصیلی براساس انگیزه و علاقه کرده‌ایم.

وی افزود: با اولویت روی علاقه دانش‌آموزان نسبت به رشته‌ تحصیلی، تلاش خواهیم کرد تا تنوع و تعدد نسبت به رشته‌های دیگر توسط مشاوران خبره صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی صحیح، منجر به انتخاب شغل درست در آینده خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال ۴۹ هزار دانش‌آموز برای هدایت تحصیلی کارسازی شده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (آذربایجان شرقی)، تاریخ انتشار 26 تیر 96 ، کد مطلب: 13960426000030:www.azarbaijan-sharghi.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین