پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
رئیس اداره بهزیستی شهرستان هشترود از افتتاح واحدهای مسکونی معلولان در هشترود خبر داد.

شعار سال: حمیدرضا معصومی اصل عصر چهارشنبه با تبریک هفته بهزیستی درجمع خبرنگاران گفت: شعار هفته بهزیستی مبنی بر "بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعیاست. بار سنگینی از مشکلات اجتماعی برروی دوش بهزیستی قرار دارد و به همین دلیل بهزیستی جز سازمان‌های پر دغدغه و حساس محسوب می‌شود.

وی در مورد طرح های هفته بهزیستی اظهار داشت: شش واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول، پنج واحد مسکن برای خانواده های تک معلولی در این هفته با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال افتتاح می شود که بخشی از هزینه های این مسکن ها از طریق کمک های بلاعوض سازمان بهزیستی، بخشی از طریق وام ساخت مسکن بنیاد مسکن تامین شده است.

معصومی اصل افزود: همچنین اورژانس تازه تاسیس اجتماعی هشترود نیز با بکارگیری هشت نفر بصورت نمادین در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول و یک واحد برای خانواده دارای پنج معلول نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره بهزیستی هشترود ادامه داد: ۱۰۱۹ خانواده هشترودی دارای معلول از خدمات مستمر این سازمان استفاده می کنند که ۴۶۸ نفر معلول جسمی حرکتی و ۲۲۰ نفر نیز معلول ذهنی هستند. همچنین ۴۶۸ معلول نیز بصورت موردی و غیرمستمر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

معصومی اصل اضافه کرد: ۶۲۴ خانواده نیز دارای پرونده در بخش امور اجتماعی هستند که شامل زنان بی سرپرست و بدسرپرست و ازکارافتاده می شود.

وی بیان کرد: ۱۷ خانواده دارای فرزند دو قلو و چند قلو نیز مستمری ماهیانه و تسهیلات دریافت می کنند.

معصومی اصل ابراز کرد: برای سال ۹۶ در بخش وام خوداشتغالی نیز برای ۸۰ نفر تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی جذب شده است.

وی گفت: ۳۳۸ معتاد نیز تحت پوشش خدمات سازمان قرار گرفته اند که ۲۶ نفر از آنها به کمپ ترک اعتیاد معرفی شده اند.

رئیس اداره بهزیستی هشترود افزود: ۲۵۴ کودک نیز در مهدهای کودک تحت پوشش سازمان آموزش می بینند که حمایت هائی از این مراکز صورت می گیرد.

معصومی اصل ادامه داد: تاکنون ۳۴۰ میلیون تومان برای مکز نگهداری معلولین زیر ۱۴ سال هشترود از سوی مردم خیر کمک های نقدی صورت گرفته است. اگرچه شش هزار مترمربع زمین این مرکز نیز اهدائی از سوی خانواده های اخلاقی، فروغی، رضائی، اسفندیاری و حق زاده است که ارزش تقریبی آن نیز بیش از شش میلیارد ریال می باشد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در سال ۹۵ بیش از ۳۰ میلیارد ریال در حوزه بهزیستی برای خانواده های تحت پوشش هزینه شده است و برای ۱۰ نفر نیز اشتغالزائی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 تیر 96 ، کد مطلب: 4035911:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین