پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۱۶۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: کنترلی روی واردات و صادرات نیست و ۲ میلیارد دلار لوازم آرایشی در سال وارد کشور می‌شود.

شعار سال: علی عموزاده با اشاره به اثرات مضر قاچاق اظهار داشت: بیکاری بدترین اثر قاچاق است. وی افزود: وقتی کفش قاچاق وارد کشور شود، خوب مسلم است که کفش تبریز در داخل از رونق می‌افتد.

این کارشناس مسائل اجتماعی با تأکید بر اینکه قاچاق موجب فقر مردم می‌شود، بیان داشت: ارز کشور اگر در مسیر قاچاق قرار بگیرد، ارزش پول ملی کشور پایین می‌آید و موجب فقر اقتصادی آن کشور می‌شود و کاهش رشد اقتصادی را منجر خواهد شد.

عموزاده با بیان اینکه وقتی قاچاق اتفاق می‌افتد یعنی کنترلی روی واردات و صادرات نیست، گفت: 2 میلیارد دلار در سال لوازم آرایشی وارد کشور می‌کنیم و در این خصوص در رتبه یک دنیا قرار داریم؛ وقتی بیکاری افزایش یابد، عامل گسترش فساد و فحشا در جامعه و کاهش ازدواج در کشور می‌شود و به‌عبارتی‌دیگر، باید گفت بیکاری پدیده‌ای عجیب و غریب با تبعات فراوان است.

وی برگزاری همایش‌های مرتبط با این امر را زمانی منجر به اثرگذاری و بازخوردهای اجتماعی دانست که تک‌تک افراد حاضر در آن از خود آغاز کنند و دیگر دنبال خرید برندهای خارجی نروند.

این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: اگر برآیند برگزاری همایش‌ها تصمیم و عزم جدی در مصرف کالاهای داخلی باشد، آن‌وقت است می‌توان به برپایی آن امیدوار شد؛ چراکه این‌گونه است که فرهنگی در جامعه غالب می‌شود.

وی اظهار داشت: خانواده در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار نقش دارد؛ از پدیده قاچاق باید جلوگیری به عمل آید و کالای قاچاق و غیرمجاز به بازار راه پیدا نکند؛ چراکه باعث کسادی رونق اقتصاد داخلی شود و این وظیفه مجلس، دولت، صاحبان گمرک، مرزداران و نیروی انتظامی است.

این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: اگر به هر شکل و حالتی کالای قاچاق وارد کشور شد، ما باید تصمیم بگیریم که چشممان دنبال برندهای خارجی نباشد و تکیه‌مان به تولیدات داخلی و ملی کشور خودمان باشد.

عموزاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند بیاییم اقتصاد مقاومتی را از آمریکا یاد بگیریم، تأکید کرد: تکیه به تولید داخلی بزرگ‌ترین شعار رئیس‌جمهور آمریکاست و نه امروز بلکه در دولت اوباما هم همین موضوع حاکم بود و این همان معنای اقتصاد مقاومتی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 30 تیر 96، کدمطلب:13960430000134، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین