پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
میرمحمدصادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از کاهش 40 درصدی بارش‌ها در شرق حوضه زاینده‌رود خبر داد.

شعار سال: میرمحمدصادقی در نخستین جلسه شورای حفاظت استان اصفهان، تصریح کرد: از ابتدای مهر تاکنون با بررسی بیش از هفت ایستگاه در حوضه زاینده‌رود با کاهش بارش‌ها روبه رو بوده‌ایم به طوری که در ایستگاه ورزنه کاهش 40 درصدی بارندگی نشان می‌دهد شرایط بارشی بدی در حوضه حاکم است و اطلاعات مرکز خشکسالی نیز مؤید این آمار است.

وی با اعلام رتبه سیزدهم استان اصفهان در خشکسالی، افزود: میزان بارش برف در ایستگاه چلگرد در سال آبی جاری 244 میلی‌متر و در زمان مشابه در سال گذشته 331 میلی‌متر و در میانگین بلند مدت 46 ساله از زمان احداث سد زاینده‌رود 653 میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان هشدار جدی تغییر اقلیم و کاهش میزان برف در کمتر از پنج دهه به حدود یک سوم، گفت: این شرایط فشار بیشتری را بر روی منابع آب وارد می‌کند.

وی میانگین بلند مدت حجم مخزن سد زاینده‌رود را 1000 میلیون متر مکعب اعلام نمود و افزود: مقدار کنونی حجم سد زاینده رود حدود 360 میلیون متر مکعب است که کمتر از 32 درصد حجم اسمی سد زاینده رود است.

میر محمد صادقی همچنین از سد گلپایگان با حجم تقریبی 34 میلیون مترمکعب به عنوان پر آب‌ترین سد استان نام برد.

استاندار اصفهان نیزدر پایان با تحلیل آمار و اطلاعات هیدرولوژیکی و بیلان ارائه شده اظهار نمود: بر اساس مطالعات و تحلیل‌ها زاینده رود از دو منبع آب می‌گیرد یکی از سرشاخه‌ها و دیگری از میان حوضه که با وضعیت کاهش شدید بارش‌ها بین 15 تا 45 درصد از ایستگاه بن، سامان، به سمت شرق نشان می‌دهد که تغذیه میان حوضه به شدت کاهش یافته و وضعیت رودخانه از شرایط نرمال برخوردار نیست و با کاهش شدیدی در کل آورد رودخانه زاینده رود رو به رو هستیم.

در این نشست گزارشی از عملکرد احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی استان ارائه شد و از دستگاه‌های استان در همکاری با این طرح تقدیر و عنوان شد: در سال گذشته متأسفانه بودجه این طرح 10 درصد تخصیص پیدا کرد و ایراز امیدواری شد امسال شرایط بهتری پیدا کند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396، کد مطلب: ۱۷۲۸۳۷ :www. mojnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین