پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
یک سایت خبری آمریکایی با اشاره به دریافت غرامت از ایران بابت گروگان گیری در تسخیر لانه جاسوسی نوشت: غرامت روزانه هر یک از گروگان های آمریکایی معادل 10 هزار دلار برآورد می شود.

شعارسال: بعد از 36 سال از تسخیر لانه جاسوسی در تهران از سوی نیروهای انقلابی، بر اساس لایحه بودجه آمریکا که اواخر هفته پیش در کنگره به تصویب رسید، قرار است به افراد مرتبط با این واقعه غرامت پرداخت شود.

سی ان ان با عنوان این مطلب به نقل از یک حقوقدان آمریکایی نوشت: این لایحه برای هر یک از 53 آمریکایی که در آن زمان داخل سفارت بوده اند، روزانه 10 هزار دلار به عنوان پرداخت غرامت در نظر گرفته است. علاوه بر این همسران و فرزندان آنها نیز به طور جداگانه و جمعا 600 هزار دلار غرامت دریافت می کنند.

به گفته این حقوقدان، هنوز 38 نفر از کسانی که در سفارت به گروگان گرفته شده بودند، در قید حیات هستند و این لایحه به طور کلی 150 نفر را تحت پوششش قرار می دهد.

گفتنی است؛ سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این موضوع اعلام کرد: احکام صادره در دادگاه های آمریکایی غیر منطبق با مبانی حقوقی و بین المللی است و هیچ گونه حقی برای اتباع ایالات متحده ایجاد نکرده و در صورت دستبرد به اموال جمهوری اسلامی ایران و نهادها و اتباع آن، دولت آمریکا مسوولیت جبران خسارت و پرداخت غرامت را به عهده دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار:5دی1394، کدخبر: 8073: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین