پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
یک مقام وزارت خارجه عربستان مدعی شد: ایران تحقیق درباره حادثه سفارت را به درازا کشاند و از تکمیل آن خودداری کرد. ایران در این زمینه به سیاست باج گیری روی آورد تا امتیازهای دیپلماتیک از عربستان بگیرد.

شعار سال: مقام وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای گفت: ایران از پذیرفتن تیم (تحقیقاتی) سعودی برای بازدید از سفارت امتناع کرد. ایران با رفتارهای خود به تفاهم نامه های بین المللی احترام نمی گذارد . ما از سازمان های بین المللی می خواهیم حافظ حقوق دیپلماتیک ما در برابر رفتارهای ایران باشند.

براساس این گزارش مقام مسئول وزارت امور خارجه سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که مقام‌های ایرانی اقدام به وقت کشی در برابر درخواست‌ها برای تحقیق درباره حادثه حمله به سفارت پادشاهی عربی در تهران و کنسولگری‌اش در مشهد کرده و با وجود مرور یک سال و نیم از حادثه، با تکمیل اقدامات لازم در خصوص تحقیقات، مخالفت کردند.

به گزارش العربیه این مقام مسئول افزود که مقام‌های ایرانی در همین راستا برای به دست آوردن امتیازات دیپلماتیک در پادشاهی عربی سعودی در سایه قطع روابط میان دو کشور، اقدام به باج خواهی کردند.

این مقام مسئول در ادامه ادعا کرد که که مقام‌های ایرانی در این مسیر از روش‌هایی برای دور زدن ماجرا استفاده کردند از جمله این‌که به گروه تحقیق سعودی اجازه ورود به خاک ایران برای مشارکت در اقدامات متعلق به نمایندگی‌های دیپلماتیک در تهران و مشهد، با طرف‌های متخصص ایرانی ندادند، این در حالی است که موافقت اولیه خود را با این اقدام اعلام کرده بودند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 10 مرداد 96، کدمطلب:۵۵۱۸۷۲، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین