پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
معاون اداره‌کل اتباع بیگانه وزارت کشور گفت: بر اساس نظر برخی از کارشناسان حدود ۱.۵ میلیون اتباع بیگانه بدون مجوز داریم که اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند.
شعارسال: قلی زاده معاون اداره کل اتباع بیگانه وزارت کشور در نشست «بررسی حاشیه‌نشینی و نقش اتباع بیگانه» گفت: اولا آماری را خدمت عزیزان ارائه می کنم؛ خوب است بدانید که در سال‌های گذشته دفترهای مختلفی اخذ شده و حکایت از آن دارد که 760 هزار نفر در آمایش شماره یازده سرشماری شده اند.

وی افزود: نسبت اتباع شیعه و سنی در این آمایش حکایت از آن دارد که هفتاد درصد این جمعیت شیعه هستند و سی درصد اهل تسنن و بیست و هشت درصد از این تعداد در تهران ساکن هستند.

قلی زاده گفت: از کل آمایش شدگان حدود سیصد هزار نفر کارت کار گرفته‌اند البته همه این آمار مربوط به دارندگان کارت آمایش و به نوعی اتباع مجاز افغان هستند.

این کارشناس گفت: حدود 30 هزار نفر از افرادی که آمایش شده اند، اتباع عراقی هستند.

قلی‌زاده در خصوص افراد غیرمجاز نیز گفت: بر اساس نظر برخی از کارشناسان حدود 1.5 میلیون اتباع بیگانه بدون مجوز داریم که اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به این مطلب که 5399 نفر از زندانیان کشور را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند گفت 5 هزار نفر از اتباع در دوازده استان حضور دارند که پنج استان اول عبارتند از تهران خراسان اصفهان یزد و فارس که به تنهایی در تهران 1279 نفر و در خراسان رضوی 690 نفر و در اصفهان 546 نفر حضور دارند.

این مقام مسئول گفت: 2240 نفر از اتباع زندانی مربوط به مواد مخدر هستند، 1323 نفر به جرم سرقت و 989 نفر به اتهام جرایم علیه اشخاص در زندان به سر می‌برند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فردا، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1396 ، کدخبر: ۷۰۵۷۷۴، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین