پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ سود بانکی باید کاهش یابد گفت: روند نزولی سود بانکی در مجلس توسط نمایندگان بررسی می‌شود.

شعار سالسید حسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بانک‌های دولتی در خصوص بررسی نرخ سود و تسهیلات بانک‌ها برگزار می‌شود اظهار داشت: هدف از این نشست توافق بر سر راهکارهای کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری است.

وی افزود: نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک شبه اتفاق بیفتد بلکه باید به‌صورت پلکانی و تدریجی باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی درباره سود بالای تسهیلات داده‌شده به صنایع کشور گفت: درجایی که نرخ تورم کمتر از 10 درصد است، منطقی نیست که نرخ سود سپرده‌گذاری 20 درصد و نرخ سود تسهیلات 25 تا 30 درصد باشد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه در جلسه مذکور با مدیران بانک‌ها، علاوه بر مسائل مربوط به کاهش نرخ سود مشکلات جاری و پیشنهادهای آن‌ها نیز بررسی می‌شود گفت: در این جلسه جزئیات طرح بانک مرکزی که قرار بود لایحه آن از سوی دولت ارائه شود، با مدیران بانک‌ها به بحث گذاشته می‌شود.

وی افزود: بانک مرکزی باید در زمینه نظارت بر بانک‌ها اقداماتی انجام می‌داد که محقق نشده و در طول سنوات گذشته نظارت کافی نداشته است؛ این عدم نظارت موجبات این شرایط نامطلوب را در حوزه بازار غیرمتشکل پولی فراهم کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق ، تاریخ انتشار 14 مرداد 96، کدمطلب:758396، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین