پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره ای بیماری صبح روز شنبه ۱۴ مرداد۱۳۹۶ در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

شعارسال: آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره ای بیماری صبح روز شنبه ۱۴ مرداد۱۳۹۶ در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

ایشان مبارزات سياسى خود را با سخنرانى بر منابر عليه رژيم شاه از سال 1337 شروع كرد و با آغاز نهضت حضرت امام، مبارزات خود را براى تقويت نهضت حضرت امام گسترش داد.

آیت الله علی اصغر مروارید در سال 1342، بعد از قيام پانزده خرداد دستگير شد و پس از آزادى، دوباره مبارزات خود را از سر گرفت. امام خمينى(ره) پس از آزادى به هنگام بازديد از مناطق قم، آقاى مرواريد را به منبر مى‌فرستاد تا جايى كه وى به‌عنوان سخنگوى امام خمينى(ره) در اذهان جاى گرفت.

تداوم مبارزات باعث دستگيرى‌هاى مكرر وى شد؛ به‌طورى‌كه در سال 1343 مجدداً دستگير شد و مدتى را در زندان رژيم شاه گذراند. در سال 1347 به مسجد حضرت مهدى(عج) ويلاى تهران رفت و به اقامه‌ى نماز پرداخت.

ایشان در سال 1349، به خاطر سخنرانى‌هايش دستگير و به 18 ماه اقامت اجبارى (تبعيد) در ايرانشهر محكوم شد، ولى اين حكم در دادگاه تجديد نظر فسخ و حكم برائت صادر گرديد. در همان سال دوباره دستگير و مدت سه ماه زندانى شد. در خرداد 1351 نيز توسط مأموران رژيم شاه دستگير و به سه سال تبعيد محكوم شد. مدت محكوميت وى در سال 1354 به اتمام رسيد و وى به تهران بازگشت و مبارزات سياسى خود را ادامه داد.

از این عالم وارسته 2 کتاب ارزشمند سلسلة الينابيع الفقهية و تحقيق اللمعة الدمشقية في الفقه الإمامية (با همكارى برادر مرحوم شان آیت الله محمدتقى مرواريد) به جا مانده است.

پیکر آیت الله علی اصغر مروارید(ره) ساعت ۸ صبح فردا یکشنبه (۱۵ مردادماه ۹۶) در حسینیه شماره۲ جماران تشییع و در حرم مطهر شاه عبدالعظیم به خاک سپرده می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14مرداد1396، کدخبر: 6191652: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین