پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
شامگاه دوشنبه‌، ۱۶مرداد ماه، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه، خسوف یا ماه گرفتگی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با حضور علاقمندان به علم نجوم رصد می شود.

شعارسال: امیر حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پدیده‌ی خسوف یا ماه‌ گرفتگی امشب ساعت ۲۱ از ایران قابل رویت است و علاقمندان می توانند ماه گرفتگی جزئی را در این شب از آسمان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، با تلسکوپ های پیشرفته این مرکز مشاهده کنند.

چیذری افزود: این ماه‌گرفتگی به صورت جزئی است و تنها بخش کوچکی از ماه درون سایه‌ی زمین قرار می‌گیرد و از تهران و سایر شهرهای ایران قابل مشاهده است و شروع ورود ماه به نیم سایه زمین ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه به وقت تهران است و ماه ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه از افق شرق تهران طلوع می کند و نخستین تماس ماه با سایه اصلی زمین حدود ساعت ۲۲ است که در این خسوف، ماه از سمت جنوب آن وارد سایه زمین می شود.

مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران اظهار داشت: بیشترین تاریکی ماه یا ماه گرفتگی، در حدود ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه است و بعد از آن ماه مجدد از سمت جنوب روشن شده و در ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد روز ۱۷ مرداد، نیم سایه زمین به طور کامل از روی ماه کنار می رود که این به معنای پایان کامل ماه گرفتگی و روشن شدن ماه، مانند قبل ماه گرفتگی است و گفتنی است مرکز علوم و ستاره شناسی تهران واقع در خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی،شماره ۲۲ قرار دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار16مرداد1396، کدخبر: 4052297 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین