پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
مدیرحوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حوزه علمیه تنها مکانی برای اخذ مدرک نیست، گفت: باید تلاش کنیم طلبه هایی با روحیه جهادی پرورش یابند.

شعارسال: حجت الاسلام سید مصباع عاملی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه حوزه علمیه خراسان جنوبی در بیرجند بیان کرد: اگر حوزه های علمیه بخواهند در عرصه های مختلف فعال و پاسخگو باشند باید از سرمایه های غنی علمی نیز برخوردار شوند.

وی وجود علم را یکی از لازمه های تشکیل جامعه انقلابی دانست و افزود: جامعه نیازمند علمی است که کارآمد بوده و با رویکرد فقه حکومتی در حرکت باشد.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه اولین الزامی که برای یک حرکت انقلابی مورد نیاز است، علم است، اظهار کرد: طلبه هایی که وارد حوزه می شوند باید قبل از هر کاری در مسیر تعلیم و تزکیه قرار گیرند.

مدیرحوزه علمیه خراسان بیان کرد: اگر جامعه می خواهد حوزه انقلابی داشته باشد، باید معنای انقلاب بودن را نیز درست درک کند.

حوزه علمیه مکانی تنها برای اخذ مدرک نیست

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه مکانی تنها برای اخذ مدرک نیستند، بیان کرد: باید تلاش کنیم طلبه هایی با روحیه جهادی پرورش یابند.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه باید علم، عمل، تعلیم و تزکیه در حال و هوای مدارس علمیه موج بزند، اظهار کرد: باید از این مدارس، بزرگ مردانی پرورش یابند که سکان دار حرکت های انقلابی باشند.

وی با اشاره به دیگر بایستگی های حوزه های علمیه انقلابی بیان کرد: روحانی این مدارس باید دارای اخلاق بوده و برای مردم نیزسمبل و الگو باشد.

مدیرحوزه علمیه خراسان بیان کرد: حضور روحانی در هر مکانی باید همانند شمعی نورافشانی کرده و جامعه را نیز هدایت کند.

تحول حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر

حجت الاسلام عاملی تحول را از دیگر بایسته های یک حوزه علمیه دانست و افزود: تحول ابزار نبوده بلکه باید با استفاده از مغز انسان و از درون نیز شروع شود.

وی ادامه داد: تحول درونی در دیگر تحولات از جمله سیاسی، اقتصادی و سایر شئون زندگی انسان نیز تاثیر بسزایی دارد.

مدیرحوزه علمیه خراسان با اشاره به ویژگی های یک مدیر مطلوب در حوزه های علمیه بیان کرد: مدیر باید متدین، تحول گرا، جهادگر، دغدغه مند، مخلص و انقلابی باشد.

حجت الاسلام عاملی با تاکید بر اینکه یک مدیر باید جسارت و عشق به تحول داشته باشد، ادامه داد: مدیری که آرمان گرا بوده و برای کاسبی به میدان نیامده باشد، تحول گرا است.

وی با بیان اینکه ایجاد مشارکت در کنار مدیریت از بایدهای حوزه های علمیه است، گفت: تحول حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر مردم و حوزویان است.

استقرار حوزه های علمیه در سایه مردمی بودن است

مدیرحوزه علمیه خراسان بیان کرد: باید مشارکت مردمی در کنار مدیریت مطلوب قرار گیرد چرا که این امر چرخه ای است که اگر یک مهره عمل نکند، هیچ کاری صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه استقرار حوزه های علمیه در سایه مردمی بودن است، افزود: باید مشارکتی فراگیر بین طلبه ها و مردم ایجاد شود تا تحولی نیز ایجاد شود.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اقدامات و عملکرد حوزه های علمیه بیان کرد: طی یک و سال و نیم گذشته اقداماتی مطلوب و مورد رضایت رهبری در حوزه ها انجام شده است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه تا پایان سال جاری باید سه کارنامه اثر گذار و مورد رضایت رهبری داشته باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار16مرداد1396، کدخبر: 4052402 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین