پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا وجود همبستگی در کنگره این کشور را برای وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، مورد تاکید قرار داده است.

شعار سال:"استنی هویر" دومین مقام بلندپایه حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفر به سرزمین های اشغالی گفت: رای کنگره آمریکا برای وضع تحریم های جدید نشان داد که احزاب رقیب به منظور مجازات ایران یکپارچه می شوند.

آقای هویر افزود: 235 یا 236 جمهوری‌خواه همراه با 192 یا 193 دموکرات رای دادند تا تحریم‌ها علیه ایران را به خاطر موشک‌هایش، نقض حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم گسترش دهند بنابراین باید بگویم که احزاب ما نه نسبتا متحد بلکه بسیار متحد هستند.

صدای‌آمریکا می‌افزاید: آقای هویر و کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا همراه با 53 عضو تازه‌وارد مجلس، در حال بازدید از سرزمین های اشغالی هستند.

گفتنی است که لایحه قانونی تحریم‌های جدید علیه جمهوری‌اسلامی که ابتدا به تصویب کنگره و سپس به امضای ترامپ رسیده است، جرایمی را بر افرادی اعمال می‌کند که دربرنامه موشک‌های بالستیک ایران فعال هستند یا با آن برنامه سروکار دارند.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران درحالی به امضای رئیس‌جمهور و تصویب کنگره این کشور رسیده که ایران توافق نامه‌ای را با آمریکا و کشورهای اروپایی به امضا رسانده (برجام) که طی آن توافقنامه باید همه تحریم‌های هسته‌ای به صورت یک‌جا و دفعتا لغو شود.

آمریکا که نمی‌خواهد قدرت ایران در منطقه و جهان افزایش پیدا کند و از طرفی هم جرات مقابله نظامی با پیشرفت‌های ایران را ندارد به این نتیجه رسیده که به وسیله تحریم می‌تواند سرعت پیشرفت های نظامی و استراتژیک ایران را آهسته کند و به همین دلیل است که بعد از توافق برجام همچنان بر تحریم کردن ایران به بهانه های دیگر پافشاری می‌کند.

از طرفی هم متحد اصلی آمریکا در منطقه یعنی اسرائیل، خود را در خطر موشک های ایرانی می‌بیند و به همین دلیل لابی‌های صهیونیستی که در آمریکا فعال هستند در حال تنظیم تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی هستند.

ایران بارها اعلام کرده که دستیابی به موشک‌های بالستیک برای پیشگیری و دفاع است و به هیچ وجه قصد شروع جنگ با هیچ کشوری را ندارد.

از طرفی هم، آزمایش‌ تجهیزات نظامی، حق مسلم هرکشوری است و آمریکا حق دخالت در امور داخلی دیگران را ندارد.

تناقضی که در رفتار آمریکایی‌ها در نحوه مواجهه با کشورهای جهان وجود دارد باعث تعجب است. چگونه می شود که ایران به زعم آمریکا حق آزمایشات موشکی را نداشته باشد اما همپیمانان آمریکا در منطقه مثل رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی دارای موشک های بالستیک بوده و آشکارا این موشک‌ها را به نمایش بگذارند و شاهد هیچگونه اعتراضی هم از طرف واشنگتن نباشند!؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری جام نیوز، تاریخ انتشار 18 مرداد 96، کدمطلب:818249، www.jamnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین