پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
ایالات متحده آمریکا در واکنش به پرتاب آزمایشی موشک بالستیک ماهواره بر ایران، اقدام به وضع تحریم های جدیدی علیه ایران و برنامه موشکی ایران کرده است. آمریکا ایران را متهم کرده که از قطعنامه ها و دستورهای مشخص شورای امنیت سازمان ملل متحد با پرتاب موشک ماهواره بر تخطی کرده است.

شعار سال: ایالات متحده آمریکا در واکنش به پرتاب آزمایشی موشک بالستیک ماهواره بر ایران، اقدام به وضع تحریم های جدیدی علیه ایران و برنامه موشکی ایران کرده است. آمریکا ایران را متهم کرده که از قطعنامه ها و دستورهای مشخص شورای امنیت سازمان ملل متحد با پرتاب موشک ماهواره بر تخطی کرده است.

تحریم های جدیدی که در آخرین ساعات جمعه شب به وقت آمریکا وضع شده، شش فرد مرتبط و تأمین کننده برنامه ها و تحقیقات «گروه صنعتی شهید همت» را هدف قرار داده است. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که این گروه صنعتی در مرکز برنامه موشکی بالستیک ایران قرار دارد.

این تحریم در پی آزمایش موشکی روز پنجشنبه ایران بود که طی آن، یک موشک ماهواره بر برای قرار دادن یک ماهواره در مدار زمین با موفقیت آزمایش شد.

واکنش آمریکا به آزمایش موشک ماهواره بر ایران با وضع تحریم های جدید

ایالات متحده مدعی شده که آزمایش این موشک بالستیک از مقررات وضع شده در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ـ که الحاقیه به سند توافق هست های سال 2015 است ـ و از ایران خواسته تا برنامه های موشکی خود برای طراحی و ساخت موشک های بالستیک قادر به حمل کلاهک هسته ای را متوقف سازد، تخطی کرده است. آمریکا بر این باور است که این قطعنامه حتی استفاده از این تکنولوژی برای ایران را نیز ممنوع کرده است.

این در حالی است که قطعنامه مورد اشاره به هیچ وجه به شکل صریح از ایران برای متوقف کردن این گونه آزمایش های موشکی درخواستی نکرده است.

در همین رابطه، روز جمعه نیز برخی کشورهای اروپایی به همراه آمریکا، اقدام به صدور بیانیه ای مشترک کردند و با اشاره به نقض قطعنامه شورای امنیت، این آزمایش موشکی را محکوم نمودند.

این بیانیه اشاره کرده است: ایران با پرتاب موشک ماهواره‌بر خود، یک بار دیگر فعالیتی مغایر با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت انجام داده است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم. ماهواره‌برها از فناوری‌هایی بسیار مرتبط با فناوری‌های مربوط به توسعه موشک‌های بالستیک استفاده می‌کنند.

استیون منوخین، وزیر خزانه داری آمریکا، گفته است که تحریم های جدید وضع شده، نشان دهنده نگرانی شدید آمریکا در مورد برنامه موشکی بالستیک ایران است. وی گفته که هدف این تحریم ها، نهاد اصلی مرتبط با برنامه موشکی ایران است.

تحریم های جدید وضع شده بر روی ایران در حالی است که همین چندی پیش، سنای آمریکا با قاطعیت آرای تحریم های جدیدی علیه ایران و روسیه را به تصویب رسانده بود؛ تحریم هایی که گفته می شود تا چندی دیگر به امضای رئیس جمهور آمریکا نیز رسیده و تبدیل به قانون خواهد شد.

همچنین وضع این تحریم ها در حالی است که دولت ایالات متحده اکنون در رابطه با سیاست های خود در خصوص ایران، دچار یک دوگانگی اساسی شده و مقامات این دولت به درستی نمی دانند آیا باید توافق هسته ای با ایران را کنار بگذارند یا خیر.

روز گذشته، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به اقدامات آمریکا در پیامی توییتری گفته بود، این آمریکاست که نه به روح و نه به مفاد برجام پایبند نبوده است. به گفته ظریف، رفتارها و سخنان مقامات آمریکایی نشان دهنده عدم حسن نیت آنها در اجرای برجام است.  

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک ، تاریخ انتشار 7 مرداد 96، کدمطلب۷۱۶۵۴۹، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
انجام بدید ببینیم آخرش چی می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین