پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
منابع اسرائیلی و اروپایی گفته اند که اسرائیل، روسیه و آمریکا چندین دور مذاکره مخفی درباره آتش بس و ایجاد مناطق تنش زدایی در سوریه برگزار کرده اند.

شعار سال: روزنامه هاآرتز اسرائیل از قول منابع آگاهی اسرائیلی و اروپایی مدعی شد چندین دور مذاکره مخفی میان اسرائیل، روسیه و آمریکا برای بحث درباره آتش بس در جنوب سوریه و مناطق تنش زدایی در نزدیکی مرز این کشور با اسرائیل و اردن برگزار شده است.

دیدارها پیش از اعلام توافق روسیه و آمریکا و در شهر امان، پایتخت اردن و پایتخت یکی از کشورهای اروپایی برگزار شده اند. طرف اسرائیلی به این توافق معترض بوده است، چرا که مسکو و واشنگتن بر روی عقب نشینی نیروهای ایرانی از سوریه متمرکز نشده اند.

یک منبع آگاه به هاآرتز گفته است که مقامات ارشد دیپلماتیک، دفاعی و امنیتی در این دیدارها حضور داشته اند. از طرف اسرائیل نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی حضور داشتند. از سوی آمریکا مایکل رتنی، نماینده ویژه در امور سوریه، و برت مک گورک، نماینده ویژه رییس جمهور در ائتلاف جهانی ضد داعش در این دیدارها شرکت کردند. هیئت نمایندگی روسیه هم از سوی الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رییس جمهور در امور سوریه، هدایت می شده است.

روزنامه اسرائیلی اضافه می کند که امان در یک روز میزبان دو نشست بوده است: نخست میان اسرائیل، روسیه و ایالات متحده، و سپس میان اسرائیل، اردن و ایالات متحده.

چند روز بعد دیداری دیگر در یکی از شهرهای اروپایی برگزار شد. اختلاف اصلی بر سر این واقعیت بود که روسیه و آمریکا آتش بس را به عنوان ابزاری برای تثبیت وضعیت و کمک به مبارزه با داعش در نظر داشتند،اما اسرائیل بر این مسئله پافشاری می کرد که حضور ایران در خاک سوریه مورد بحث قرار بگیرد و به ویژه عقب نشینی سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعه مورد ببرسی قرار بگیرد.

توافق درباره ایجاد مناطق تنش زدایی در درعا، قنیطره، و السویدا در جنوب غرب سوریه توسط روسیه، آمریکا و اردن حاصل شد و از 9 ژوئیه به اجرا گذاشته شد.
 
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار 18 مرداد 96، کدمطلب:۳۷۳۰۷۹، www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین