پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
«سید حسن هاشمی» ضمن ابراز خرسندی از افتتاح ۱۰۰ پروژه بهداشتی در استان مازندران، گفت: امیدواریم این پروژه‌ها باعث فراهم کردن اسباب آرامش، آسایش و رفاه مردم در این استان باشد و از همه افرادی که درصدد گره‌گشایی از کار مردم هستند، تشکر می‌کنم.

شعار سالوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح ۱۰۰ واحد بهداشتی استان مازندارن در نوشهر، اظهار داشت: دولت یازدهم با کمک مجلس شورای اسلامی، تلاش کرد که تا حد ممکن عقب‌ماندگی‌های حوزه سلامت را برطرف کند و تا اندازه‌ای موفق بوده و هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که زمان‌بر است و باید امیدوار باشیم.

سید حسن هاشمی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اولویت قرار داشتن حوزه سلامت در دولت دوازدهم، یادآور شد: دکتر روحانی گفت باید آمادگی مضاعفی برای رفع کمبودهای حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه سلامت ایجاد شود، البته دولت یازدهم اقدامات و خدمات بسیار زیادی داشت و انصاف حکم می‌کند که از این خدمات تشکر کنیم.

وی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رییس آن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یاد کرد و گفت: در استان مازندران به دلیل تعدد شهرها و روستاها و استعداد ذاتی طبیعی و مناظر دیدنی و شرایط اقلیمی، باید خدمات حوزه سلامت از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مضاعف دیده شود.

وزیر بهداشت یکی از مشکلات کشور را پیش‌بینی سرانه سلامت استان‌ها در بودجه در سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت: برای جمعیت شناور توریست‌هایی که به برخی از استان‌ها مانند مازندران و گیلان سفر می‌کنند، سرانه سلامت در نظر گرفته نشده و امیدوارم که با همت مسئولان و نمایندگان این استان و البته آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، با شیب قابل قبول به سمتی حرکت کنیم که این سرانه متناسب با مسافران این استان، اصلاح شود و زیرساخت های حوزه سلامت، تقویت و توسعه یابد.

هاشمی تاکید کرد: تامین نیروی تخصصی و فوق تخصصی بسیار دشوارتر از تامین فضا و تجهیزات است اما با مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش به نیروهای بومی، ظرف چندسال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی در کشور و استان مازندران به تدریج حل می شود زیرا این افراد متعهد می شوند که حداقل ۱۵ سال را در منطقه خود به ارائه خدمات بپردازند و در غیر این صورت مدرک معتبر و اجازه فعالیت را نخواهند داشت.

وزیر بهداشت اضافه کرد: عدالت حکم می کند که در برخی از استان‌ها از جمله مازندران، تعداد نیروی انسانی بیشتری توزیع شود اما واقعیت این است که نیروهای تخصصی و فوق تخصصی باید در ۴۵۰ منطقه و برای ۸۰ میلیون نفر توزیع شوند و فارغ التحصیلان در برخی از رشته ها مانند جراحی مغز، رادیولوژی، ارتوپدی، چشم و گوش بسیار کم و سالانه حدود ۶۰ نفر است و امیدواریم که بتوانیم کمبودها را در آینده جبران کنیم.

وی ضمن تاکید بر ارتقای خدمات در استان مازندران در آینده، گفت: اطمینان دارم که در دولت دوازدهم و با لطف و عنایت خداوند، با حمایتهای مقام معظم رهبری و کمک مردم و مجلس، و اتحاد قوای سه گانه، مشکلات با سرعت بیشتری نسبت به دولت یازدهم برطرف می شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی، مردم را به آینده کشور و انقلاب امیدوار می کند و امروز بالاترین خدمت در جمهوری اسلامی، امیدوار کردن مردم است که با کار و تلاش حاصل می شود و دشمنان کشور و انقلاب، بر عکس این رویه عمل می کنند و می خواهند که مردم دچار ناامیدی و یاس و تردید شوند.

دکتر هاشمی تصریح کرد: امروز فردی انقلابی است که در نقطه مقابل دشمن و درجهت امیدوار کردن مردم به کشور و نظام، فعالیت کند و بجای حرف بدون عمل و ناامید کردن مردم، برای گره گشایی از مشکلات مردم و کشور، کار و تلاش کند و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران را توانمند تر کند.

وزیر بهداشت با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: امیدواریم که همه ما از جمله رسانه ها بتوانیم در جهت وحدت و انسجام ملی و بیان خواسته های مردم و همچنین انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی و بالابردن رضاتمندی مردم تلاش کنیم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: امیدوارم مسئولان فقط به فکر کار کردن باشند و از حاشیه ها بپرهیزند و با رعایت اتحاد ملی و پیشگیری آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری فقط به متن یعنی مردم توجه کنند زیرا مردم از مسئولان فقط کار و کارنامه می خواهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرلند، تاریخ انتشار 19 مرداد 96، کدمطلب: 14-88584:www. khabarland.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین