پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در حوزه درمان با وضعیت مطلوب فاصله داریم، گفت: توان دولت در ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید محدود بوده و نیازمند به سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی هستیم.

شعارسال: محمد آقاجانی درباره عدم دسترسی ساکنان حاشیه شهرها به خدمات بهداشتی و درمانی اظهار کرد: ارائه خدمات به حاشیه شهرها شامل خدمات در حوزه درمان و بهداشت است.

او با اشاره به ارائه خدمات در حوزه بهداشت ادامه داد: خدمات بهداشتی برای اولین بار در دولت یازدهم به حاشیه شهرها برده شد و در حال حاضر بیش از ده میلیون نفر از ساکنان حاشیه شهرهای بزرگ دارای پرونده بهداشتی شدند و خدمات بهداشتی و دارویی به آن‌ها عرضه می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در گذشته ما در مناطق محروم با کمبود نیروی انسانی و حتی دارو و واکسن مواجه بودیم، اما خوشبختانه با تاسیس مراکز جامع سلامت دسترسی به خدمات اولیه سلامت برای همه مردم فراهم شده است.

آقاجانی با اشاره به مشکلات در حوزه درمان گفت: در مورد خدمات درمانی و بیمارستانی مشکل ما جدی‌تر است، چراکه به سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت و بسیار سنگین نیاز دارد به طور مثال در حاشیه شهر تهران در دو گوشواره حاشیه غربی و شرقی تهران که بیش از دو میلیون نفر در هر کدام از آن‌ها ساکن هستند، تعداد تخت‌های بیمارستان‌مان بسیار بسیار کم است و ساکنان این مناطق حاشیه‌ای تهران از خیلی از امکانات محرومند.

او تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم بیمارستانهایی در گوشواره‌های غربی و شرقی تهران افتتاح شد، اما باز هم محدود است و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید است و از آنجایی که دولت توانش در ساخت بیمارستان جدید محدود است، نیازمند به سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم گفت: ما با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم و نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگی در این حوزه هستیم و دولت هم این منابع را در اختیار ندارد؛ و باید اقداماتی صورت بگیرد تا بخش خصوصی رغبت پیدا کند تا در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23تیر1396، کدخبر: 510720: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین