پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
رسانه های خارجی مدعی شدند همسر و یکی از دختران آقای هاشمی رفسنجانی در این هواپیما بوده و به عراق پناهنده شده اند!

شعارسال: «هواپیمای آموزشی جت فالکون ۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با هدایت خلبان آن آقای علی اکبر محمدی،پس از برخاستن از فرودگاه رشت،خاک ایران را ترک کرد وبا استفاده از فضای ترکیه در یکی از فرودگاه های بغداد به زمین نشست.

در این باره خبرگزاری یوگسلاوی ضمن تایید این خبر، به نقل از مصاحبه خلبان در بغداد، اقدام وی را یک اقدام شخصی و در اعتراض به جنگ ایران و عراق توصیف کرد. خبرگزاری آلمان، رویترو کویت نیز گزارش های مشابهی منتشر کردند. رسانه های خارجی مدعی شدند همسر و یکی از دختران آقای هاشمی رفسنجانی در این هواپیما بوده و به عراق پناهنده شده اند! خلبان نامبرده یک ماه پس از فرار، از طریق عراق به آلمان غربی رفت و در روز جمعه ۲۶دی ماه ۱۳۶۵ در هامبورگ به دست دو ناشناس کشته شد. پلیس هامبورگ این ترور را سیاسی و مربوط به اداره امنیتی پلیس دانست.»

این ماجرای غیرواقعی که زمانی توسط برخی از رسانه ها نقل می‌شد، به قدری طنز بود که مرحوم هاشمی رفسنجانی برای ثبت در تاریخ آن را در کتاب خاطرات روزشمار خود با عنوان «کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۵ «اوج دفاع»» آورده که دفتر نشر معارف انقلاب آن را منتشر کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار: 22مرداد1396، کدخبر: 710209: www.fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین