پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
درحالی که طی هفته‌های گذشته اصلاح‌طلبان درحال پرورش ادعای پیروزی قطعی عارف در انتخابات ریاست مجلس آتی بودند، برخی از آنها با بیان اینکه الهه‌راستگوهای بسیاری را راهی خانه ملت‌کردند تصمیم به ورود به دوربرگردانی گرفتند که منجر شد تا با «سیب‌زمینی» به لاریجانی حمله کنند.

شعار سال: احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذراندیم نشست‌، دیدار و مواضع گوناگونی در مورد مسائل مختلف اتخاذ کردند.
واکنش‌ها بهدیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه ضاله بهائیت، اعلام انزجار جوانان اصلاح‌طلب اصفهان نسبت به مینو خالقی، تلاش برای انصراف روحانی از حضور در انتخابات دوازدهم، آغاز حملات سیب‌زمینی‌ای به لاریجانی، انتقاد اصلاح‌طلبان به دولت به دلیل پشت‌پازدن به تفاهم‌ها،درخواست برای اعلام دستاوردهای برجام از سوی دولت، تکذیب خبرحمایت هاشمی از عارف در انتخابات رییس مجلس و... سرخط مهم‌ترین اخبار حزبی این هفته بود.

آنچه در ادامه می‌آید خلاصه مهمترین اخبار حزبی از 25 اردیبهشت ماه تا سی و یکمین روز همان ماه است:

*دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه ضاله بهائیت

فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فریبا کمال آبادی، عضو ارشد فرقه ضاله بهائیت در ایران که به تازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی آمده است دیدار کرد.

در بخشی از تصویر منتشر شده از این دیدار، عکسی بر روی دیوار از عباس افندی فرزند ارشد بهاءالله (بنیانگذار بهائیت) که به نام عبدالبهاء شناخته می‌شود و سومین شخصیت محوری بهائیت است دیده می‌شود.


پیش از این فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو ضمن بیان خاطرات خود با بهائیان در زندان، آن‌ها را انسان‌های بزرگی دانسته بود.

فائزه هاشمی در این مصاحبه به زندانی شدنش به مدت 6 ماه در سال 2012 می‌گوید که زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.

این موضوع باعث شد تا از شخصیت‌های سیاسی، مسئولین و آیات عظام لب به اعتراض گشوده و ضمن محکوم دانستن این دیدار خواستار ورود و برخورد جدی قوه‌قضائیه در این خصوص شدند؛ اما در این میان باوجود اینکه حتی آقای هاشمی رفسنجانی نیز طی اظهاراتی تاکید کرد «فائزه اشتباه بدی کرده و باید جبران کند» اما وی در گفت‌وگو با یورونیوز اظهار داشت:‌ «خلافی نکرده‌ و پشیمان نیستم» اظهاراتی که منجر شد تا برخی رسانه‌‌های اصلاح طلب که گرایشی خاصی به خاندان هاشمی دارند، با آرایشی جدید بنویسند «بازی اخیر بهائیت را انجمن حجتیه شروع کرد» و یا «فائزه ناخواسته در دام یک سناریوی از پیش طراحی شده افتاده است»

گفتنی استحضرت آیت‌الله مکارم شیرازیاز مراجع تقلید در اعتراض به دیدار اخیر فائزه هاشمی با سران فرقه ضاله بهائیت و سکوت برخی افراد تصریح کرد به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم؛ این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود.

*کنایه‌های آشنا به دختر هاشمی رفسنجانی

حسام الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای دولت یازدهم نیز در این باره نوشته است: ای کاش آنانی که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد به جای انتشار تصاویر عید دیدنی‌های پسا نوروزی، کمی هم در عواقب امور اندیشه و نصیحت پدر را آویزه گوش می‌کردند. کاش می‌دانستند که با این کار نه کمکی به میزبان کرده‌اند و نه باری از ایران برداشته‌اند.

*تکرار شعارهای عاطفی انسان‌دوستانه تنها خلط مبحث و سفسطه و ضوضاء است

همچنین عبدالله شهبازی دراین باره نوشته که برای من،‌ که به وجود سازمان مخفی بهائیت در ایران،‌ بجز تشکیلات علنی آن،‌ باور دارم، و کارکردهای پنهان و تخریبی این فرقه را،‌ از نفوذ و ترور تا عملیات گسترده و مافیایی مالی، در دوران قاجاریه و پهلوی شناخته و شناسانیده‌ام،‌ «ضوضاء»[هیاهو] اخیر نمی‌تواند عادی جلوه کند.

هم‌بند کردن خانم فائزه هاشمی با سران بلندپایه تشکیلات بهائیت، نه بهائیانی معمولی، در دوره گذرانیدن محکومیت وی، با توجه به روحیات ایشان و تجربه طولانی مبلغین بهائی در تأثیرگذاری بر افراد ساده و ناآگاه از طریق تحریک عواطف انسانی، به تأمل جدی نیاز دارد. دیدار خانم هاشمی با یکی از این هم‌بندان سابق که اخیراً به مرخصی آمده (فریبا کمال‌آبادی عضو «جمعیت یاران»‌ که در غیاب «محفل ملی روحانی» هدایت سازمان بهائیت را در ایران به دست داشت) و پخش وسیع تصویر این دیدار و موج گسترده ناشی از آن نیز قطعاً تصادفی نیست.

بحث‌های جاری تکراری و شعاری است و تنها عواطف و احساسات انسانی را نشانه گرفته. بحث درباره حقوق شهروندی است ولی تعمداً به بحث تخصصی در این زمینه توجه نمی‌کنند و به این پرسش پاسخ نمی‌دهند که آیا بهائی به عنوان فرد،‌ یعنی بدون عضویت و تبعیت سیاسی از سازمانی بیگانه و مستقر در خارج از قلمرو ایران،‌ می‌تواند از حقوق شهروندی برخوردار باشد یا خیر؟ و آیا چنین فرد بهائی، ناوابسته به تشکیلات حیفا،‌ وجود دارد یا خیر؟

طفره رفتن از این پرسش و تکرار مکرر شعارهای عاطفی انسان‌دوستانه را تنها می‌توان خلط مبحث و سفسطه و ضوضاء نامید لاغیر.

*چرایی انتشار تصاویر عناصر فرقه ضاله بهائیت

رضا سراج کارشناس امور استراتژیک در این باره نوشته که انتشار تصاویر دیدار فائزه هاشمی با بهائیان، موجی از انتقاد را متوجه جهت گیری ضد دینی و ضدانقلابی برخی از اعضای خاندان آقای هاشمی کرد. اما در این میان واکاوی علل انتشار این تصاویر، کمتر مورد بررسی قرار گرفت.

اهداف مشترک طرفین برای انتشار تصاویر: 1 قبح زدایی از این فرقه ضاله صهیونیستی؛ 2 فضاسازی تبلیغی برای طرح این فرقه ضاله؛ 3 برجسته سازی موضوع حقوق بشر در ایران؛ 4 بسترسازی برای اعمال فشار غربی ها به نظام؛ 5 کم رنگ نمودن مرزبندی های خودی و غیر خودی.

*سناریوی اصلی چیست؟

این کارشناس مسائل سیاسی می‌نویسد به نظر می‌رسد انتشار این تصاویر، بیش از همه مرتبط با دستور کار آمریکا و اسرائیل برای تصویب بسته جدید تحریم ها علیه ایران است. ایالات متحده و رژیم صهیونیستی سعی دارند معادله «تحریم_هسته‌ای» را به موضوع موشکی های بالستیک، حمایت ایران از مقاومت و نقض حقوق بشر در ایران تعمیم داده و 3 معادله جدید تحریمی علیه ایران ایجاد نمایند. در این راستا موضوع حقوق بشر، به بهانه و پیشران موثری نیاز داشت. ضمن آنکه شکل گیری این معادلات به ویژه در موضوع حقوق بشر، مانع از ارتباط اروپایی‌ها با ایران در پسا برجام نیز می‌گردد.

وی در پایان نتیجه گرفته که با این تفاسیر نیروهای انقلاب باید در کنار تقبیح و محکوم نمودن اقدامات ضد دینی و ضدانقلابی و جلوگیری از قبح زدایی پیرامون این فرقه ضاله، پشت صحنه این نمایش را نیز برای افکار عمومی تحلیل و تبیین نمایند تا از یک سو چهره نانجیبان خائن به منافع ملی بیش از پیش آشکار شود و از سوی دیگر نقش ستون پنجمی این فرقه ضاله برای دشمنان روشن گردد. البته در این میان باید مراقبت نمود که مطالبات اصلی جامعه شامل: رفع تبعیض، حل مشکلات معیشتی، وعده‌های برجامی، خروج از رکود و رونق تولید ملی، به محاق برده نشود.

*بهائیان دستگیر شده را به سرعت آزاد کنید!

به گزارش فارس، در نهایت پس از این جنجال جدید فائزه هاشمی، آمریکا خود را وارد میدان کرده و خواستار آزادی سران بهائی از زندان شد.

براساس این گزارش، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای ابراز داشت، ما زندانی شدن بهائیان را محکوم کرده و از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم آنان را فورا آزاد کند.

بیانیه کربی پس از آن صادر شده که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای این کشور با قدرت‌های جهانی لغو شده‌اند.

*نگاهی گذرا به برخی واکنش‌ها

آیت‌الله امامی کاشانی:بهائیت به حدی آلوده است که خالقانش هم حاضر به استقرار آن در فلسطین نشدند

آیت‌الله صفایی بوشهری:دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت یعنی هم‌نوایی با صهیونیسم بین‌الملل

آیت‌الله کریمی جهرمی:بهائیت یک فرقه گمراه است که در راه خلاف شرع قدم برمی‌دارد/ نباید به بهائیت اجازه نفوذ داد

آیت‌الله کعبی:بهائیت فرقه‌ای صهیونیستی است/ حضور در جلسه رهبران این فرقه و تشویق آنها حرکتی ضدمکتبی و ضدانقلابی است

هاشم‌زاده هریسی:بهائیت ریشه‌ای استعماری دارد و انگلیسی‌ها همواره برای بقای آن کمک کرده‌اند

شاکری:قوه قضائیه در قضیه دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهائی ورود کند

سلیمانی:باید با فائزه هاشمی برخورد قضائی شود

رئوفیان:قوه قضائیه درباره دیدار فائزه هاشمی با بهائیان تصمیمات جدی اتخاذ کند

ابراهیمی:باید با کسانی که به تبلیغ فرقه الحادی بهائیت می‌پردازند برخورد قضائی شود/ تمّرد فائزه هاشمی جدید نیست

خرسند:دادستان علیه فائزه هاشمی اعلام جرم کند / تقویت بهائیت حرام شرعی است

طائب:بهائیت همان اسرائیل است


گفتنی است نمازگزاران تهرانی روز جمعه 31 اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه پایتخت با راهپیمایی و سردادن شعارهایی انزجار خود را از فرقه ضاله بهائیت اعلام و دیدار فائزه هاشمی با سران این فرقه را محکوم کردند.

همچنین نمازگزاران برخی دیگر از شهرهای کشورمان از جمله قم پس از اقامه نمازجمعه به دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهاییت واکنش نشان دادند و این اقدام را محکوم کردند؛ که سیاری فرماندار قم نیز در این راهپیمایی حضور داشت.


بازماندن مینو خالقی از ورود به مجلس دهم نیز یکی از موضواعتی که همچنان در رسانه‌ها گاهاً به آن پرداخته می‌شود اما موضوع قابل توجهه در خصوص این پرونده که در هفته گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشتبیانیه جوانان اصلاح‌طلب اصفهان در اعلام انزجار از رفتار ویبود.

در بخشی از این بیانیه آمده است که «چه روزها و شب‌ها با لباس موجه دیانت در ستادهای تبلیغاتی ما را فریب دادید؛ برای خودمان متاسفیم!»

که در نهایت به دنبال بازتاب‌های رسانه‌ای آن،‌ برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب با حذف این خبر، مدعی شدند که خبر مربوط به این بیانیه‌ صحبت ندارد؛ دروغی که منجر شد تا فارس بخشی ازمستنداتخود را در این خصوص منتشر کند.

*سرکار خانم خالقی؛ به این می‌گویند ریا!

همچنین پیرامون این موضوع داریوش سجادی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نیز در یکی از شبکه‌هایاجتماعی خود در این خصوص نوشت: با روشن شدن تکلیف وضعیت سرکار خانم مینو خالقی و باز ماندن ایشان از ورود به مجلس دهم اکنون بهتر و با صراحت می‌شود به این بی‌اخلاقی و تبعاتش پرداخت.

وی نوشت «نکته قابل توجه آنجاست که ظاهراً و علی‌رغم تکذیب‌های اولیه نسبت به اصالت تصاویر مزبور آن تصاویر صحت داشته و خانم خالقی واقعاً کشف حجاب کرده بوده‌اند.»


*«پاستور» در محاصره عالیجناب‌ها/ چه کسانی می‌خواهند روحانی در راند دوازدهم «انصراف» دهد؟


با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی دوره ریاست جمهوری روحانی زمزمه‌های عبور از وی شنیده می‌شود، به عقیده برخی کارشناسان عدم توفیق دولت در حل مشکلات اقتصادی یکی از اهداف پدرخوانده‌های دولت برای طرح عبور از وی است؛ تاکتیکی که با آن فقط قرار است صورت مسئله پاک شود. موضوعی که ظهور و بروزش را با بررسی کارنامه‌ رسانه‌های مکتوب و آنلاین اصلاح‌طلبان و کارگزارانی‌ها می‌توان به راحتی مشاهده کرد.

موضوعی که حتی حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگویی به آن اشاره داشته و گفته که یک دوره‌ای بودن ریاست جمهوری روحانی امری محتمل است.

اما موضوعی که باعث شده طی روزهای گذشته این پروژه رنگ و بوی تازه تری به خود بگیرد سفارش تئوریسین اصلاحات به رئیس جمهور مبنی براینکه «در انتخابات 96 روحانی نیاید؛ ظریف‌ نامزد شود» بود؛ موضوعی که در ظاهر بیانگرتغییر مسیر اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتیاست؛ مسیری که اصلاح‌طلبان دیگر در آن از روحانی به عنوان مستاجر 4 ساله‌ای که از رحم اجاره‌ای آنها استفاده کرده است یاد نشود و به نوعی این دوران را با طلاق سیاسی به پایان برسانند.

تئوریسین اصلاحاتهمچنین گفته است شواهد نشان می‌دهد که تعداد بیکاران در دولت روحانی از 7 میلیون به 8 میلیون نفر رسیده است.

موضوعی که در جریان نشست فعالان انتخاباتی استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان روز پنجشنبه30 اردیبهشت در تالار نیایش سعادت آباد برگزار شد از زبان افرادی همچون حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم که گفت «استعفا و گذشت عارف، روحانی را رئیس‌جمهور کرد» و یا اظهارات جلالی‌زاده نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سنندج مبنی براینکه «روحانی در استان کردستان 5 درصد هم رأی ندارد» جنبه جدی‌تری به این موضوع داده است.

گفتنی است دراین همایش افرادی همچونعبدالواحد موسوی لاریعضو شوای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان،الهه کولاییعضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان،حسین مرعشیعضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی،محسن رهامیدبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها،حسین کمالیدبیرکل حزب اسلامی کار،اسدالله امینیسخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مرکزی،علی غفارینماینده اصلاح‌طلبان زنجان،علی اسدیرئیس ستاد اصلاح‌طلبان در استان مازندران،محمدرضا تابشنماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی.

*«دور برگردان» اصلاح‌طلبان از ریاست مجلس

ریاست مجلس دهم موضوعی که نشان داد اصلاح‌طلبان با وجود ادعای پیروزی و کسب اکثر صندلی‌های سبز بهارستان و حتی اظهاراتی مبنی بر اینکه ریاست عارف بر مجلس دهم قطعی است همچنان نگرانند... نگرانی که این روزها بااتهام توزیع «سیب‌زمینی» به لاریجانی آشکارتر از گذشته شد.

در این میان البته برخی اصلاح‌طلبان همچون محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره ریاست مجلس آتی معتقد استلاریجانی فردی برای تمام فصولاست وریاست عارف منجر به بازتولید مجلس ششم می‌شود.

*«الهه راستگوهای» بسیاری را به مجلس دهم فرستاده‌ایم/ حزب آقای نوبخت به اصلاح‌طلبان پشت‌پا زد

همچنین اسماعیل ابراهیمی دبیرکل حزب اصلاح طلب «میهن اسلامی ایران» با بیان اینکه الهه راستگوهای بسیاری را به مجلس فرستاده‌ایم، گفت: حزب اعتدال و توسعه‌ای که دبیرکلی آن را سخنگوی دولت روحانی بر عهده دارد، زمان انتخابات آمده و با ما (اصلاح‌طلبان) توافق کرده است، بنابراین امروز به چه حقی به ما پشت‌پا می‌زند؟
وی بابیان اینکه آقای علی نوبخت 2 روز مانده به انتخابات وارد لیست امید می‌شود و رأی می‌آورد گفته است: دولتی که با اصلاح‌طلبان توافق کرده حق ندارد در هتل استقلال تهران جلسه بگذارد، منتخبین را دعوت کند و بگوید که اینها حامیان دولت بودند که رأی آوردند.
*لاریجانی: نامزد بازی دست از سر ما بر نمی‌دارد/ عارف: فردای رقابت باید رفاقت و برادری باشد

همایش حزب اعتدال و توسعه سه شنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی دیگر از منتخبان مردم در مجلس دهم در سالن اجلاس سران برگزار شد.

*دولت بعد از 3 سال همه زحمات ما را فراموش کرده است/ آیا در سال 96 دیگر به ما نیاز ندارید؟

مسؤول کمیته نمایندگان ادوار مجلس و احزاب کشور ستاد روحانی در واکنش به اظهارات واعظی مبنی بر اینکه روحانی بدهکار کسی نیست، گفت: چطور بعد از گذشت 3 سال همه زحمات را فراموش کردید؟ آیا در سال 1396 دیگر به ما نیاز ندارید؟

گفتنی استسید محمود واعظیوزیر ارتباطات در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه«روحانی بابت انتخابات 92 به عارف بدهی دارد» و «امروز زمان جبران کناره گیری عارف از رقابت‌های انتخاباتی از سوی روحانی است»، گفت: آقای روحانی خود را بدهکار مردم می داند و تا الان به هیچ وجه اهل معامله و زد و بند نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.

*چرا دولت دستاوردهای برجام را منتشر نمی‌کند

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز در جمع دبیران حزب متبوعش با اشاره به دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید در قم گفت: مراجع می‌گویند کاهش تورم از سوی مردم قابل لمس نیست. نباید قیمت برخی از کالاها بی سروصدا توسط دولت افزایش یابد. مراجع می‌فرمایند که درصد بالایی از تولید در کشور خوابیده است و تا تولید در کشور پایدار نشود مشکلات اقتصادی مردم حل نمی‌شود.

حبیبی اظهار داشت: اینها حرف دل مردم است که از زبان مراجع گفته می‌شود. مراجع می‌گویند با انبوه کالاهای وارداتی نمی‌‌توان از تولید ملی سخن گفت، باز کردن راه‌های نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن بی غیرتی سیاسی است باید جلوی آن را گرفت.

وی افزود: قبل از برجام و بعد از آن همواره از مواهب آن سخن گفته می‌شود اما هیچ فهرستی از دستاوردهای آن بیان نمی‌شود تا مردم امیدوار شوند.

*نامه حزب ایران‌زمین به «جهانگیری» برای همکاری در زمینه اقتصاد مقاومتی/ در سه محور اعلام آمادگی کردیم

دبیر کل حزب ایران‌زمین از نامه حزب متبوعش به معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و گفت:‌ ما در نامه‌ای به آقای جهانگیری اعلام آمادگی کردیم که با ورود به بحث «اقتصاد مقاومتی»، بخشی از وظایف قرارگاه اقتصاد مقاومتی را بر عهده بگیریم.

وی با اشاره به برنامه‌های این حزب در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ما معتقدیم که فعالیت حزبی ما نباید صرفا در زمان انتخابات باشد و ازاین‌رو پس از نام‌گذاری امسال به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل»، برنامه‌های خود را در این زمینه تدوین کرده‌ایم.

ابوالقاسم رئوفیان درباره محورهای مورد اشاره نامه به جهانگیری گفت: آمادگی حزب ایران‌زمین برای پرداختن به موضوع بازارچه‌های مرزی، مبارزه با قاچاق کالا و اصلاح الگوی مصرف از محورهای نامه حزب ایران‌زمین به معاون اول رئیس‌جمهور است که ما منتظر پاسخ هستیم و امیدواریم دولت از این مسئله استقبال کند.

*جلسه جامعه روحانیت مبارز درباره ریاست مجلس خبرگان برگزار شد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: در جلسه شورای مرکزی جامعه، درباره انتخابات هیات رئیسه خبرگان و افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

واکنش مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبر «حمایت هاشمی از عارف در انتخابات رییس مجلس»

در پی انتشار گزارش روزنامه ایران مبنی بر اینکه هاشمی رفسنجانی در انتخاب رئیس مجلس، حامی «عارف» است، رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر مذکور را تکذیب کرد؛ گفتنی است منبع خبر روزنامه «ایران» گفت‌وگوی علی صوفی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با «ایلنا» است که در بخشی از آن ضمن اعلام اینکه «موضع شورای سیاستگذاری روشن است؛ از نظر ما آقای عارف کاندیدای رسمی ریاست مجلس خواهد بود؛ نظر آقای خاتمی نیز بر همین موضوع است؛ آقای هاشمی هم همین نظر را دارد و از موضع شورای عالی حمایت می‌کند»، افزوده‌اند: « در همین راستا رایزنی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انجام می‌شود که در نتیجه این رایزنی‌ها اعلام شد که نظر ایشان در راستای نظر شورای عالی سیاست گذاری بوده و برای تعامل بیشتر حامیان دولت با اصلاح‌طلبان آیت‌الله هاشمی نشست‌هایی با آقای روحانی داشته است».

همچنین عارف که در جلسهروز سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه به عنوانرئیس فراکسیون امیدمجلس دهم انتخاب شد درنشست شوراهای اصلاح‌طلبانکشور گفت:‌ ما آگاهانه در انتخابات برای لیست امید هزینه دادیم و کسانی را در لیست قرار دادیم که باعث قهر برخی از اصلاح‌طلبان شد.

وی همچنین گفته بابیان اینکهبرای مذاکره با لاریجانی اعلام آمادگی کرده‌ایمگفته که حتماً نامزد ریاست مجلس دهم می‌شود.

*انتقاد هاشمی رفسنجانی به دولتی‌ها

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد در مراسم سالگرد تأسیس این دانشگاه گفته که دولتی‌ها که دوستان ما هستند برای ما در دانشگاه آزاد مزاحمت ایجاد می کنند و این چیزی به غیر از حسادت نیست.

وی همچنین گفته که در دانشگاه آزاد هنوز مزاحمت‌هایی داریم به طوری که چند روز پیش مجلس در روزهای آخر عمر خود مصوبه‌ای تصویب کرد که دست دانشگاه آزاد را کامل ببندد، ما می‌توانستیم کارهایمان را خودمان انجام دهیم، ولی طرحی ریختند که ما تحت نظارت وزارت علوم قرار بگیریم و به گونه‌ای مصوبه را تصویب کردند که آنچه خودشان می‌خواهند انجام شود و این مسئله یک بمب بود که صورت گرفت.

جشن سومین سال «دکتر سلام»روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از جمله محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمدجواد لاریجانی رئیس کمیته حقوق بشر قوه قضائیه، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، سعید قاسمی از سرداران دفاع مقدس،محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین، ناصر فیض از شعرای جبهه فرهنگی انقلاب، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار محمد حسین نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران، فرزند سردار ناظری، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد محمد سلیمانی، امیرحسین قاضی‌زاده، کارخانه‌ای از نمایندگان مجلس، و جمعی دیگر از شخصیت‌ها برگزار شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 ارديبهشت 1395، کد مطلب: -:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین