پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
مدیرکل حج و زیارت خوزستان، از شناسایی دو تن از مفقودان فاجعه منا که از فعالان قرآنی استان بودند، خبر داد.

شعارسال: ناصر حویزاوی، مدیر حج وزیارت خوزستان، با بیان این مطلب در اهواز گفت: پیکر فوأد مشعلی و محمدسعید سعیدی زاده دو تن از مفقودان فاجعه منا از خوزستان با پیگیری سازمان حج و زیارت شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه این دو از قاریان و فعالان قرآنی خوزستان و از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان بودند، خاطر نشان کرد: پیکر این این دو قاری قرآن، در مقبره الشهدای مکه به خاک سپرده شده‌ بودند.

حویزاوی، با بیان اینکه طی صحبت هایی که با خانواده این دو جانباخته صورت گرفته بناست پیکر فوأد مشعلی در مکه بماند، تصریح کرد: خانواده محمدسعید سعیدی زاده خواستار بازگشت پیکر این جانباخته به کشور شدند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای انتقال پیکر جانباخته سعیدی زاده به کشور در حال انجام است، اذعان داشت: به محض انتقال پیکر این جانباخته به کشور مراسم استقبال از پیکر مطهر این قاری و همچنین تدفین آن در گلزار شهدای آبادان صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، در فاجعه منا که منجر به جان باختن 464 نفر از حجاج بیت الله الحرام شد، هفت نفر از خوزستان جان خود را از دست دادند که عبدالستار شنیور نصاری، امین باوی، حسین بغلانی، محمدسعید سعیدی زاده، فواد مشعلی و حسین بیت غانم از آبادان و اکبر قمری از اهواز بودند.

پیکر عبدالستار نصاری بر اساس موافقت خانواده این جانباخته در مکه به خاک سپرده شد و پیکر حسن بیت غانم بر اساس وصیت وی برای خاکسپاری به عراق منتقل و در نجف اشرف تدفین شد؛ حسین بغلانی و حسین بیت غانم نیز در گلزار شهدای آبادان و اکبر قمری در گلزار شهدای اهواز خاکسپاری شدند.

پنج تن از گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان به نام های فؤاد مشعلی، امین باوی، محمدسعید سعیدی ‌زاده، محمدعلی ناصری و سیدمعین موسوی پس از کسب رتبه نخست اول مسابقات کشوری تواشیح به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در قالب کاروان قرآنی در حج تمتع 94 حضور یافتند که در فاجعه منا فؤاد مشعلی، امین باوی و محمدسعید سعیدی ‌زاده جان خود را از دست دادند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار خبر 13 دی 1394، کدمطلب: 512402، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین