پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۷۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
بر اساس گزارش رتبه‌بندی ۵۰۰ برند مشهور اقتصادی جهان؛ در پنج سال اخیر، شرکت اپل عنوان نفیس‌ترین برند جهان را دارا بوده و امسال اپل این عنوان را به شرکت مشهور گوگل واگذار کرده است.

شعار سال: از آن‌جایی‌که ارزش نام تجارتی اپل در سال ۲۰۱۶ با ۲۷ درصد سقوط به ۱۰۷٫۱ میلیارد دالر رسیده است، ارزش گوگل به ۱۰۹٫۵ میلیارد دالر افزایش یافته است. شرکت آمازون با ۵۳ درصد افزایش، ارزش خود را نزدیک به ۱۰۶٫۴ میلیارد دالر رسانده است.

از ۱۰ رتبه نخست در ۲۰۱۷، ۸ برند آن را شرکت‌های امریکایی از آن خود کرده اند که این بازتاب آشکار سلطه جهانی و اقتصادی شرکت‌های امریکایی می‌باشد.


تجسم برندها بر اساس کشور

بر اساس رتبه‌بندی برندهای اقتصادی جهان، وب سایت اطلاعاتی howmuch.net نقشه ساخته است که شهرت و ارزش برندهای جهان را در کشورهای متفاوت نشان می‌دهد. این نقشه بازتاب اقتصادی هر کشور نظر به ارزش شرکت‌های اقتصادی بزرگ آن می‌باشد.


شرکت‌های موتورسازی تویوتای جاپان و BMW از کشور آلمان با ارزش‌ ۴۶٫۳ میلیارد و ۳۷٫۱ میلیارد دالر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شیل؛ شرکت چندملیتی نفت و گاز که مقر آن در هالند می‌باشد، با ارزش ۳۶٫۸ میلیارد دالر هم‌چنان از خود برجسته‌گی نشان داده است.

نکته قابل توجه این است که بالاترین شرکت‌های اکثر کشورها کمتر از ۲۵ میلیارد دالر ارزش دارند. با ارزش‌ترین شرکت در سراسر امریکای لاتین، شرکت انرژی پیرمیکس از کشور مکزیک با ارزش ۸٫۵ میلیارد دالر است. در آسیا، شرکت کانگلومیرات تاتا مربوط کشور هند با ۱۲٫۹ میلیارد دالر در رده‌بندی قرار دارد. هیچ برند افریقایی در نقشه حضور ندارد.

قدرت‌مندترین برندهای جهان

لیگو شاید نزدیک به ۷٫۶ میلیارد دالر ارزش تجارتی داشته باشد ولی موقعی‌که حرف از قدرت به میان می‌آید، این شرکت دانمارکی با مشت بر روی همه رقیبان خود خواهد کوبید.

برند اقتصادی BSI به شرکت‌ها از ۱۰۰، نمره می‌دهند. شرکت لیگو در تمامی موردهای عمومیت، صداقت، رشد سریع و متداوم، سرمایه‌گذاری بازاریابی، رضایت کارمندان و شهرت شرکت، نمره‌های از صد به بالا را گرفته است.

کدگذاری‌های رنگی نقشه، قدرت شرکت‌ها را نشان می‌دهند که در این میان شرکت‌های لیگو و گوگل (پرقدرت‌ترین شرکت‌ها) با آبی تیره نشان داده شده اند. شرکت‌های مشهر دیگر از قبیل سامسونگ، BMW، شیل، آیکیا و نستل در رده‌های بعدی قرار دارند و به رنگ آبی روشن نشان داده شده اند.

شرکت‌های سانتاندیر، تاتا و ودافون، با داشتن نمره‌های ۷۰-۸۰ به رنگ گلابی نشان داده شده‌اند. فقط دو شرکت ملی؛ صنعت نیمه هادی تایوان و شرکت PTT تایلند، با گرفتن ۷۰ نمره، به رنگ سرخ نشانی شده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله اطلاعات، تاریخ - ، کد مطلب: -:www.mag.etilaatroz.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین