پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور گفت: اگر شکایتی قابل طرح باشد زمانی که صحت انتخابات از سوی استان‌ها تائید می‌شود، دیگر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ورود نمی‌کند و اگر بعد از یکم شهریور شکایتی مانده باشد، به هیات حل احتلاف ارجاع می‌شود.

شعار سال: محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره اعلام خبر آغاز فعالیت رسمی شورای شهر پنجم از اول شهریور اظهار کرد: وزارت کشور چهار روز پیش نظر خود را درباره آغاز رسمی فعالیت شورای پنجم در روز یکم شهریور به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس ادامه داد: اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جلسه‌ای که با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون عمران و توسعه امور،شهری و روستائی وزارت کشور داشتیم، موافقت خود را با اعلام این روز برای آغاز فعالیت رسمی شورای شهر پنجم اعلام کردیم و این موضوع به صورت رسمی اعلام شد.

وی درباره تعلل و تاخیر در اعلام نتایج نهایی منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: امسال ما موضوع قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را داشتیم و دوره چهارم شوراهای شهر 11 شهریور به پایان می‌رسد و هنوز آغاز رسمی فعالیت شوراها تاخیر نداشته است.

محمودی افزود: در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 اصلاحاتی داشتیم که یکی از این اصلاحات انتخاب 14 مرداد به عنوان روز رسمی آغاز فعالیت شوراها بود و پس از تائید و ابلاغ این قانون از سوی رئیس‌جمهور به وزارت کشور، از دوره‌ بعد فعالیت رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا از 14 مرداد آغاز می‌شود.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور درباره علت انتخاب 14 مرداد به عنوان روز رسمی آغاز فعالیت شوراها گفت: این روز هیچ مناسبت خاصی ندارد. دلیل انتخاب 14 مرداد این بود که با توجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد برگزار می‌شود و باید یک فاصله چند روزه تا شمارش آرا و رسیدگی به شکایات باشد، این روز را به عنوان روز قطعی آغاز کار شوراها انتخاب کردیم.

نماینده مردم ملارد در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا هیچ شکایت رسیدگی نشده درباره انتخابات شوراها وجود دارد، گفت: اینطور نیست که به همه شکایت‌ها رسیدگی شده باشد، اما اگر شکایتی قابل طرح باشد زمانی که صحت انتخابات از سوی استان‌ها تائید می‌شود، دیگر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ورود نمی‌کند و اگر بعد از یکم شهریور شکایتی مانده باشد، به هیات حل احتلاف ارجاع می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 25 مرداد 96، کدمطلب:265013، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین